A vonatot vagy a buszt preferáljátok jobban? Miért?
én inkább a buszt. számomra az a kényelmesebb(arányaiban nézve persze), illetve nekem is az a jobb, ha nem a város szélén rak le legtöbbször. egyetlen gyakoribb negatívumot tudok rá mondani, sok helyen korábban elmegy az utolsó busz, mint az utolsó vonat. például jobban örülnék egy bp-szeged busznak is olyan 9 körül, mint fél7kor.
és az első telekocsis megoldására: nem feltétlenül olcsóbb, mondjuk diákként. akinek nincs diákigazolványa, és kénytelen lenne teljesárú menetjegyet venni, annak persze, hogy majdnem féláron van a telekocsi.
én sem vetem meg a dolgot, néhányszor vettem már igénybe a fentebb említett késői indulás miatt, és mivel idén végzek, valószínűleg ha október végén lejár a diákom, akkor én is áttérek telekocsira, de addig busz.
# 12:
a diák, a nyugdíjas és a hasonló kedvezmények a telekocsinál nem hiába nincsen, mert itt, magán emberek csinálják az egészet (emiatt ne keverjük bele ezt).
A tömegközlekedésnél, ami állami, vagy önkormányzati megrendelést bíztosít, ott előírás (az, hogy hogyan téritik meg, az is más, mert ebből is volt vita).
A válaszra térve: helyzettől függ. Ideális esetben a rövidebb utazásnál a buszt (főleg ott, ahol ninvs vonat), hoszabb utaknál a vonat lenne a nyerő (ki lehet menni WC-re, mozogni is lehet és így tovább). Ezzel az a gond, hogy a gyakorlat sokkal árnyaltabb, emiatt érdemes kinézni a célt és aszerint választani, hogy busz, vonat, vagy telekocsi (vagy valahogyan kombinálni).
Ugyanmár! Ez az utazástól függ, hogy kik használják.
Pécs és Debrecen között, az egyik legroszabb, mert autópálya, illetve a vasút sincs rendesen kiépítve (utóbbi Mohács - Szeged - Békéscsaba - Debrecen útvonalon mehetne).
FélOFF (tudom, történelem politikát mellőzzük, de én nem vagy revizionista, csak érdekességképpen jegyezném meg az alábbiakat):
a térképre rá lehet nézni, hogy van egy, Magyarországot elkerülő vasút. Nem hiába van ott, mert azt, több száz éve építették ki - jóval az I. VH kitörése elött. Jött a Trianoni békeszerződés és a területekkel együtt, a körvasút is, más országokba átkerült.
Nem lenne rossz, ha ki lehetne egyezni, hogy az a körvasút, mert csökkentené a Bp. központúságot, csak a jelenlegi politikai helyzet sem minden országban tiszta (pl. Ukrajnának is megvan a maga problémája), emiatt ezen lehetőség ugrott. Nem hiába érdemes, Magyarországnak a saját útját járnia (vasútfejlesztéssel kapcsolatban), pl. új vasútvonalakat építeni, illetve a jelenlegieket fejleszteni, bővíteni.
Pécsről Debrecenbe leggyorsabban Intercityvel lehet eljutni. Fölmész Kelenföldig egy Pécs - Keleti IC-vel, onnan a Székesfehérvár - Kőbánya-Kispest személlyel (vagy metróval, de vonattal gyorsabb és olcsóbb) Kőbánya-Kispestig, majd szintén IC-vel vagy sebessel Debrecenig. A két pótjegy mondjuk nagyjából 1200 forintnyi pluszt jelent, de ha sebesség kell, akkor ez a legjobb megoldás.
Ha pedig minél olcsóbban akarod megúszni, akkor lehet menni Dombóvár-Bátaszék-Baja-Szeged-Békéscsaba-Kötegyán-Vésztő-Szeghalom-Püspökladány országjáró túraútirányon át is egy élményvonatozás keretein belül, de az vagy 8 óra hossza lesz. Busszal ilyen távolságra semmiképpen se mennék, főleg úgy, hogy Pesttől mindenképpen vonattal kell továbbmenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!