Egy utasszállító vonaton a leghátsó vagon hátulján lévő kiugró részt, amire ki lehet állni hogy hívják?
erről tegyél képet, mert ezt így senki nem érti. Az utolsó kocsi házulja ponosan ugyanolyan, mint az eleje, meg a többi kocsi midnkét vége.
Ha esetleg ere gondolsz:
akkor ezt nyitott peronnak hívják, de egyrészt nemcsak a vonatok végén van, hanem akkor többnyire mindenkocsi mindkét vége ilyen, kivéve a képen is látható ameriaki háború előtti emblematikus gyorsvonatoké, amik luxusvonatok voltak, és nem ugyanaz a típusú ülőhelyes kocsi volt egymás mögé csatolva véletlenszerűen, hanem ezek gyakorlatilag egybegyártott szerelvények voltak, étkező meg szalonkocsikkal, hálókkak meg poggyászkocsikkal.
Szerintem a kérdező arra a kapaszkodóra és kis lépcsőre gondol, ami bizonyos személykocsik végén van, és tolatáskor állítanak oda egy vasutast. Pl. ezen a képen is látható egy ilyen:
Szia! Akkor talán a fékállásra gondolsz. Ma a teherkocsikon még mindig gyakori:
Személykocsikon már nem jellemző, hiszen azok többségében úgy vannak kialakítva, hogy összekapcsolva szinte teljesen zárt átjáró alakuljon ki. Kisvasúton gyakori, és nosztalgiakocsikon is lehet.
harmadik: a kép, amit mutattam, valóban étkező kocsi, de jól látszott rajta a "befalazott" ajtó helyére szerelt kapaszkodó. Vannak középajtós kocsik, amiken szintén található egy kis lépcső és kapaszkodó a két végén, amit tolatáskor használnak. Képet csak modellről találtam:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!