Miért szükséges, a trafipax ilyen gyakori használata?
Azért mert a gyorshajtás nemzeti sport, s aránylag könnyű kontrollálni (dokumentálni). Bár a relatív gyorshajtás veszélyesebb, mint maga a gyorshajtás, de azt csak baleset utáni vizsgálatban lehet megállapítani. A gyorshajtás sima ügy.
Ezer más dolgot is büntethetnének. Pl. a sáv bal szélén haladást, index használatának mellőzését, vagy nem megfelelő használatát, járdán kanyarodást, jobbról előzést, tolást stb. Ezeket nagyon nehéz dokumentálni, s hát a szabálytalankodónak jogai vannak.
Az első számú baleseti ok nem a gyorshajtás, hanem a követési távolság be nem tartása, és az elsőbbség meg nem adása. A gyorshajtás csak a sokadik a sorba. Csak éppen a gyorshajtásra mindent rá lehet fogni, illetve így a legkönnyebb pénzt beszedni. Megáll az út szélén és csak ül a kocsiba. Meg se kell mozduljon, üzemanyagot se nagyon fogyaszt mérés közben a rendőrautó, állás közben nem is kopik, és nap végére több millió Ft van a zsebben.
Ne értsetek félre, én is elítélem a felelőtlen gyorshajtást, (még egyszer sem kaptam csekket trafi miatt) de szerintem vannak nagyobb problémák is az országban, mint a gyorshajtás. Azokra sem ártana egy kis figyelmet fordítani. Bár sokat nem várok már ettől az egésztől ami itt folyik...
"Hogy megelőzzék az ilyen baleseteket: "
Ezeket nem tudod megelőzni, végigmegyek egy szakaszon, ha nincs trafi akkor visszafelé kitaposom a lelkét. Megelőztél bármit is? NEM.
Jól írták előttem, az ABSZOLÚT gyorshajtás az összes balesetnek csak valami 3%-ának okozója, ennek ellenére a rendőrség évek óta úgy kommunikálta, hogy sok a gyorshajtás miatt bekövetkező baleset és ezért szükséges ennyi trafi, holott ez egyszerűen hazugság. Felsőbb nyomásra mondták ezt, mert kell a trafiból befolyó pénz.
Ha tényleg az lenne a cél, hogy megszűnjön a gyorshajtás akkor nem törölték volna el a pontrendszer ide vonatkozó részét - vagy még szigorítottak volna rajta - és akkor már kb mindenki kipontozódott volna a 'csába és nem lennének autók az utakon. Nem véletlenül nem ezt tették.
Az egész turpisság akkor derült ki, amikor kiperelték a KSH-tól az éves baleseti statisztikákat.
Persze én sem támogatom a gyorshajtást, de a hamis tények valóságként történő beállítását még annyira sem.
az csak 1 nagy kamu, sztem trabantal a 90 pl van legalabb oylan veszélyes, mint 1 nagy nyugati autoba, a 110-120, mikor volt balesetem sosem abbol hogy ennyit mentem!
hanem szépen szét durrantottak hatulrol, vagy a csaj ugy jött be a körforgoba, h el se nezett balra!
ha meg öz lép ki megint tök m1...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!