Mit szóltok ahhoz, hogy az 1-es villamosnak meghosszabbították a végállomását?
Elég jót nyúlt rajta tarlós papa és bandája.
Nem is tudom 5 éven belül hányszor újították már fel azt a b..zi 1-es villamos vonalát, ellenben a Hungária krt olyan, mintha egy répaföldön menne keresztül az ember.
Erre ad zsetont az unyió, fidesznyikok élnek is a lehetőséggel.
Azt, hogy Demszky Gábor főpolgármesterségének idején, 1995-ben, amikor átadták a Rákóczi hidat (még Lágymányosi híd néven), már megvolt a hely a villamosvágányoknak a hídon, és 2000-ben annyit sikerült csak elérni, hogy a pesti hídfőig meghosszabbították a vonalat, és ideiglenes végállomása volt a vonalnak utána 15 évig.
Tarlós Istvánnak, lehet szeretni, vagy nem szeretni, de csak 5 évébe került, hogy a számos nagyobb beruházás után (4-es metró elkészülése pl.) végre átvezesse a vonalat oda, ahova Demszkynek két évtized alatt nem sikerült.
...miután a Demszky féle városvezetéstől megörökölte a nagyrészt már előkészített projektcsomagot. És fogadjunk: megint akkora tahò paraszt lesz Tarlós, hogy nem hívja meg elődjét az átadásra!
Ne feledjük: Magyarországon ma az infrastrukturális beruházások több, mint 90 százalékban uniós támogatásokból valósulnak meg. Magyarország ezek lehívásának intézményrendszerét elég lassan építette ki és a sikeres pályázáshoz szükséges tapasztalat is hiányzott. Ilyen premisszák mellett nem csoda, hogy 2004-ig pénz, 2010-ig pedig stabil intézményi háttér nélkül nem épült meg az átvezetés.
Egyébként a vonalhosszabbítást egy nagyon fontos hálózati elemnek tartom, így egyértelműen örülnék, ha végre átadnák. Csak azok a fránya hídvizsgálatok ne hiányoznának még - így tavaszig marad a buszozás, mert Tarlóséknak nem jutott eszükbe, hogy a gyorsabb és nehezebb villamos bizony másképp terheli a hidat...
# 6/6 Időpont ma 09:02
Ó, atyám..., na, akkor szép sorjában:
Demszkáj pl. nem kapott uniós forrást erre, mert 2004-ig nem voltunk uniós tag. Állambácsi meg nem adott rá. Pénz nélkül meg nehéz építkezni...
Aztán volt egy gazdasági válság, forint leértékelődés, elqrtuk, hát akkor sem épp könnyű építkezni (Emellett az uniós forrásokat sem sikerült erre lehívni, általában önerő hiányában).
4-es metró: 98-2002 között konkrétan a fidesz bojkottálta, az összes BP-i, projektet, mivel Budapest nem lett az övüké. Aztán Tarlós Pityu (bár igen, jobb mint Demszkáj) lófszt nem csinált a 4-es metróval, csak malmozott, és várta, hogy kész legyen végre. Tarlósnak a négyesben 0 érdeme és tette van, ezt neki írni baromság.
Szintén az 1-es hosszabbításáért sem kell piedesztálra emelni, mintha valami hős lenne. Gyakorlatilag minden kész volt már vele kapcsolatban elég régóta, egyedül megépíteni kellett. Ahhoz meg kellett egy kormánypárti főpolgármester, meg némi adóemelés (aminek a 10%-áért már gyújtogattak 2006-ban, de ez ugye mellékes most)...
De még egyszer, röviden: Tarlós jobb mint Demszky volt valaha is, de kérlek ne adjunk oda neki olyat, amihez gyakorlatilag semmi köze nincs. Pl. az az ő érdeme is, hogy elkergette V. Dávidot BP-ről, azt neki lehet írni. Na nem mintha nem felfelé bukott volna ezután...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!