Vonatoknál mi az a fázishatár?
A felsővezeték energiaellátását villamos alállomások biztosítják. Az alállomások alakítják át az országos távvezeték hálózaton érkező 120 kV feszültségű villamos energiát a vonatatás részére szükséges 25 kV feszültségű energiává. A villamos áram 3 fázisú váltakozó áram. Hogy az országos hálózat 3 fázisát egyenletesen terheljék, ezért az alállomások más-más fázisról kapnak megtáplálást. Két alállomás között kb. 30 km távolság van. Az alállomások két irányban táplálják a szakaszaikat. Így kétféle fázishatárt különböztetünk meg. Alállomási fázishatárt és nyíltvonali fázishatárt. Az alállomási fázishatár az alállomások betáplálási szakaszának kezdőpontján van, az alállomás által táplált szakaszokat választja el. A nyíltvonali fázishatár két alállomás egy egy betáplálási szakaszát választja el. Tehát itt láthatjuk, hogy miért van szükség a fázishatárra. A két különböző fázisról táplált alállomás szakaszai nem találkozhatnak közvetlenül, mert fáziszárlatot okoznának. Ezért van a találkozási pontnál egy kb. 60 m-es feszültségmentes vezetékrész, mely elválasztja egymástól a két alállomás felsővezetéki rendszerét. A feszültségmentes rész megakadályozza, hogy az esetlegesen nagy terhelés alatt álló bekapcsolt villanymozdony az áramszedőjével áthúzza az ívet a két fázis között.
Forrás:
#1-es! El akartam olvasni a doksit, de már nem elérhető. Nincs meg máshol?
Köszi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!