A japán vonatok szerintetek is furcsák?
Nem mondom azt, hogy csúnyák,mert nem azok, hanem egyszerűen olyan fura a formatervezésük.
Mintha valami Sci-fi filmből szedték volna őket.
Pár példa:
Pontosan a közegellenállás miatt ilyen az "orruk". Akkora tempónál már jelentősen számít hogy mennyi energiabefektetés árán lehet több száz embert elvinni A-ból B-be.
Magyarországon ez szokatlan látvány, hiszen nem ugyanakkora sebességgel közlekednek a szerelvények idehaza, mint ott.
Nem mennek 500-al.
Ott is "csak" 300-320-al mennek.
Csak egy pályájuk van, ami mágnesvasutas, ott megy csak 500-al.
Mennyi marhaságot lehet itt összeolvasni :-D
Egész egyszerűen Japánban más a formatervezési kultúra, egyébként nekem is szemet szúrt már.
A TGV, az ICE is áramvonalasak, mégsem néznek ki úgy, mint a Sinkanszen. Arrafelé ez a divat, ilyen tengeralattjáróval keveredett műholdakat futtatni a síneken.
De nézz még egy nem európai piacra készült Toyotát/Hondát/Suzukit.
(Az itt futó modellek "europizálva" vannak és átestek némi ráncfelvarráson, de ugyanez igaz az USA-ban futó modellekre is.)
De amiket otthon használnak a japánok autókat, azok is elég furák európai szemmel.
Amúgy meg szomorúan látom, hogy a hozzászólások 90%-a már megint a MÁV lehordására ment ki. A maga korában a Gigant pl (vagy bármelyik Ganz-MÁVAG gyártmány) abszolúte korszerű volt.
Azóta pedig, ha már a hazai ipart sikerült is szétverni, a Taurusról, a Flirtről, a Talentről vagy a Desiróról ne magyarázza el nekem senki, hogy Western filmből van szalasztva...
+1:
Amúgy a hagyományos vonatok sebességrekordját éppen a francia TGV tartja 574 km/h-val. A Sinkanszen sebességrekordja 443 km/h.
(Ehhez képest a japán MAGLEV-é 581, de az nem áll jelenleg még közforgalomban.)
Közforgalomban a TGV a franciáknál 320-szal jár, a Sinkanszen Japánban 300-zal...
"Közforgalomban a TGV a franciáknál 320-szal jár, a Sinkanszen Japánban 300-zal..."
Ez így nem igaz. Franciáknál se megy mindegyik 320-al, és Japánban is van vonat, ami 320-al megy.
Ok, a Tokió - Sin-Aomori vonalon a Sinkanszen valóban eléri a 320-at, ezt nem tudtam. A többi vonalon 300 (vagy kevesebb) a plafon.
Azt pedig egy szóval sem állítottam, hogy a TGV minden vonalán 320-szal jár, nem tudom ezt hol olvastad, de biztos nem az én kommentemben.
Az viszont tény, hogy a TGV több vonalon is 320-as üzemi sebességgel jár. (Rhin-Rhône, Méditerranée, Nord)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!