Mikor fognak majd 160km/h-val közlekedni a vonatok Székesfehérvár és Budapest között?
Nem tudni.
Ehhez ugyanis nem csak új szerelvényekre, de pályafelújításra (nem csak a sínekre gondolok, de sok másra, például jelzőberendezésekre is) lenne szükség.
És még akkor sem biztos, hogy megoldható, mert zsúfolt vonal. És a minden állomáson megálló személyvonatok nem fognak ennyivel menni, és kérdés, hogy ezek félreállása az expressz útjából menetrendileg megoldható-e. Sőt, az is kérdés; hogy csak Budapestről Székesfehérvárra, és onnan ide; van-e annyi utas, hogy megérje közbenső megállások nélküli expresszvonatot üzemeltetni.
Legfeljebb nyáron tudom naponta néhány olyan "Balaton-céljárat" gazdaságosságát elképzelni; amelyek Budapestről Fehérvárig (esetleg Balatonaligáig) megállás nélkül közlekednek, majd onnan "kapcsolnak át" személyvonati megállás-sűrűségre. De ezek mellett is kellene valamennyi hagyományos személyvonatot indítani, a közbeeső települések ellátására.
1-es, megnyerted a fotelbajnokság citromdíját, gratulálok! A pálya nagy része már 160-asra lett átépítve, de a biztosítóberendezés még nem tudja ezt a tempót. Budapest és Székesfehérvár között pedig igenis vannak megállás nélkül közlekedő vonatok. Persze zsúfolt vonal, de lehet olyan menetvonalat szerkeszteni, ahol a zónahatárig közlekedő személyt annak végállomásra érkezése után éri csak utol a gyors, a zónázó meg a gyors mögött jön, így nincs gond. (Nem tudom, pontosan ez-e a mostani struktúra, de ez egy lehetőség.)
Kérdező: se jármű, se biztber oldalon nincsenek meg a feltételek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!