A szükség csak a nosztalgiavonatban rejlő üzlet lehet. A Vasúttörténeti Múzeumban vannak kiállított, de üzemképes gőzmozdonyok. Hogy ezen felül van-e normál nyomtávú, nem tudom. Szénnel, vízzel etetésük nem lenne egyszerű.
Feszkó hosszabb távú kimaradása esetén a dízelek kapnának nagyobb szerepet, bár elegendő nincs belőlük.
2014. dec. 13. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
Köszi. Én arra gondoltam még, hogy nem lenne elég vezér, aki ért a vezetésükhöz.
2014. dec. 13. 23:17
3/9 anonim válasza:
Biztos kaptak arról is elméleti oktatást. Amúgy meg olyan egyszerű, mint egy faék. Szerintem Te is rájönnél 5 perc alatt, hogy hogy működik.
2014. dec. 13. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Egyet biztos, mert a Lajosmizsei vonalon rendszeresen közlekedik egy nosztalgia gőzös.
2014. dec. 14. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Hármas, vezetéstechnika szempontjából a gőzmozdony a legbonyolultabb jószág. Csak nagyon keveseknek van gőzösre vizsgájuk és ami még nagyobb gond: nincs már kiszolgáló infrastruktúra sem. Se szénrakodók, se vízdaruk, se fordítókorongok nincsenek a mindennapi üzemhez szükséges számban. Persze lehet markolót meg tűzoltóautót rendelni és deltáztatni itt-ott a gépeket, de ennél egyszerűbb dízeleket bérelni.
2014. dec. 14. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 A kérdező kommentje:
De lehetne utánuk kötni modern kocsikat és tudná tartani a menetidőt?
2014. dec. 14. 10:36
7/9 anonim válasza:
Fűteni csak külön aggregátos kocsival tudna, hiszen alapvetően gőzfűtésre alkalmas egy gőzmozdony, nem pedig elektromosra. De maga az összeakasztás megoldható. A tempót 80-120 körül tudná tartani egy gőzös.
2014. dec. 14. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Modern kocsikat, a gőzmozdony után kötni? Hogyan világítanának? Hogyan fűtenének?
Ott van, még a tolatás kérdése is: dízellel egyszerűbb a nyílt pályán, személykocsikat tolatni (a vezérlőkocsiból irányítanak), de gőzössel...(lehet, hogy volt rá példa, de ez, sem volt mindennapos).
2014. dec. 14. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Ha jól tudom a MÁV-nak (vagy a Nosztalgia Kft.nek) 4-5 üzemképes
gőzöse van egy 424-es egy 324-es egy 242-es meg egy Truman. Ezzel sokra nem mennének. Ráadásul a fűtéssel illetve a mozdonyok vízellátásával is komoly gondok lennének.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!