Ezért meg lehetne büntetni a céget?
Utaztam busszal nemrég, és akkora volt a tömeg, hogy én már csak elöl tudtam állni, közvetlenül a vezetői fülke mellett. És felfigyeltem, hogy a busz kijelzőjén több hibalámpa is kigyulladt, azonban a sofőr nem tett semmit. A busz digitális kijelzőjén az alábbi ikonok voltak láthatóak:
1: Ezt az ikont mutatta: [link]
2: a Fékbetét kopását jelző lámpa is világított, és érezni meg látni is lehetett, hogy a busz jóval korábban kezd el fékezni a megálló előtt mint általában és ott is alig bírt megállni. A fékek pedig csikorogtak-nyikorogtak.
3: Ha jól emlékszem egy olajoskanna is égett.
4: És egy "ajtó" ikon. Mint amikor valaki jelez. De nem jelzett senki sem csak égett.
5: Egy piros háromszögben felkiáltójel világított a km órában, egész úton
És olyan hangja volt a jelzőcsengőnek amikor záródik az ajtó, mintha egy játékszirénából merülne az elem. Meglehetne büntetni ezért a társaságot, mondván, hogy nem megfelelő műszaki állapotú busszal szállítja az utasokat?
Meglehetne - ha ezeket egy szakember egy vizsgálat során találná.
Az, hogy te láttad kb. semmit nem nyom a latba.
Azt mondjuk nem értem, miért a büntetés a cél, én inkább a hibák mielőbbi kijavítását tartanám fontosnak.
Ergo az NKH helyett magát az üzemeltető céget keresd meg szerintem és közöld velük a hibalajstromot. Ugyanis sajnos előfordulhat, hogy a menedzsment nem ellenőrzi elég hatékonyan a karbantartók munkáját és ez a külső információ kell ahhoz, hogy egyáltalán értesüljenek a problémàkról.
Te, mint civil emberke csak pampoghatsz itt GYIK-en. Magasról tojna erre mindenki, nekik is el kell valamivel jutni a munkahelyre. Mellesleg ezeket évek óta mutatja egy-egy busz kijelzője, mégis levizsgáztatják valahogyan.
Nem kell máskor a csuklón ücsörögni és akkor nem hal be az elektronika.
Dolgoztam szerelőként volántársaságnál. Hibakód írta a problémát, a műszerfal világít. A dolgok után járva a busznak semmi baja, pedig a fékre nagyon komolyan rá voltunk állítva, hibás fékű jármű nem hagyhatta el a telephelyet sem.
Na megnéztük a buszt, semmi hiba, hiba kitörölve. Gyújtás ráadása után 3 másodperc, és minden világított úgy mint azelőtt. Pedig semmi hiba nem volt.
azonban a sofőr nem tett semmit
ha kiszalt volna "10es kulcsal meg csavarhuzoval szerelni meg az nem tetszett volna"
neked sincs am jobb dolgod öregem, besugo spicli ...
vszinu ha a fékkel van hiba akkor a soför nem megy vele, ha meg satufékez aazért jössz ide károgni anyukám.
Ezek egyike sem utal feltétlenül üzemveszélyes műszaki hibára. Mivel nem írtál típust, így általánosságban írok, kisebb eltérések gyártótól függően előfordulhatnak.
1. Motorhiba: sárga fény esetén figyelmeztetés (hibakód kiolvasására van szükség), piros fény esetén üzemveszélyes motorhiba
2. Fékbetétkopás jelző alatt mit értünk? Mert személyautóban ez gyakran "kör zárójelben, felkiáltójellel". Autóbuszoknál ez sárga fény esetén gyakran a féknyomás megengedett határok közt jelzés (8-12,5 bar közt). Ha piros, akkor határon kívül esik.
3.Olajoskanna: a sárga az olajnyomás rendben jelzés, a piros az olajnyomás nem megfelelő jelzés
4. Ajtó ikon: ez nagyon típusspecifikus, jelezhet leszállásjelézést vagy ajtóállapotot. Ez utóbbinál típustól függő, hogy épp nyitott vagy zárt ajtót jelöl, esetleg eltérő színnel mindkettőt.
5. A piros felkiáltójelben nem vagyok biztos, de talán a tachográf túlvezetés-jelzője lehet. Azonban a menetrend szerinti autóbuszok bizonyos mentességeket élveznek a vezetési időket illetően, így ez könnyen lehet fals jelzés.
solaris urbino 15-ös a busz tipusa és zöld-citromsárga a színe.
Csak az a baj, hogy a kijelző, az olyan volt, mint a régi 3310-es NOKIA-n. Fekete fehér...
Azokban VDV-kiejlző van, a piktogramok a kijelző melletti lámpasorral együtt értelmezhetők. De egy-egy piktogram utalhat a továbbhaladást tiltó meghibásodástól a beütemezendő karbantartáson át a helyes működésig sokféle eseményre.
Szóval az is lehet, hogy egy tökéletes állapotú busz jelezte a berendezések helyes működését és a legközelebb szükséges karbantartásokat. De az is, hogy egy romhalmazzal találkoztál, bár akkor végig éktelen sípolást hallottál volna és nem mozdult volna a busz az automatikus menettiltás miatt.
Háát. Automatikus tiltásról ne is beszéljünk. Nyáron, jöttem haza, szintén egy ilyen busszal, Július közepén 34 fokban. Ugyanott álltam meg. A kijelzőn a piros háromszög, és a hőmérő lámpa pirosan villogott, a kijelzőn pedig apró betűkkel overheated felirat villogott. Túlmelegedett a motor, és csak 35km/h-val tudtunk jönni, legyen inkább 30. Úgyhogy.
De láttam már régi buszokat is, hogy felszálltam volna rá, de az elhajtott, hátuljából fekete füst ömlött kifele...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!