Ti örültök, hogy Budapestnek ilyen kiterjedt villamoshálózata van?
Persze, hogy jó. Környezetkímélő, a csúcsforgalomban is megbízható menetidővel rendelkező közlekedési eszköz. Egy probléma van vele, drága a kiépítése. Becsüljük meg amink van!
Kiegészítés: Egyébként a német nagyvárosok többségében is van villamos vagy elővárosi vasút közlekedés. A sínek utólagos behelyezése a központban azonban nagyon problémás, így ha eredetileg nem úgy tervezték, rengeteg extra költséggel jár egy új villamosvonal létesítése.
A kettes, miért lett lepontozva? Vagy bűn, a kerékpárutak mellet is szót emelni?
A témára térve: cities.blog.hu/2011/04/10/nagyvarosok_villamos_nelkul?token=3d05fba2d1f51d6f9312b3f1f2fc9da9 (3 éves cikk).
Érdekesség képpen megemlítem, ott, ahol megszüntették a villamosvonalakat, javarészüknél, visszavárják. Ez nem csak gyermeteges álom, hanem komoly szakmai és politikai lobbi van mögötte. Egy a gond: a megvalósítására, több évet kell várni.
Budapestre térve: itt is, felszámoltak villamosvonalakat (példaként, a Rákóczi útit hozom fel, de sok mást is, írhatnék), de szerencsére, nem szüntették meg. Nem rég kezdődött el, az az irány, hogy újra legyen egy jobb és egységesebb villamoshálózata Budapestnek, pl. a Budai fonódó, illetve az 1-es Kelenföldi szakasza. A Rákóczi úti villamos is, napirenden van, a fogas, Széll Kálmán térig való kivitele is. A jövő évben, Pesa villamosok is jönnek.
Más kellene? Nem, mert a villamos helyett busz, egy rossz konpekció. A villamos helyett metró, ugyanúgy rossz elgondolás. A villamos és metró, viszont nem: a villamosnak több, a metrónak kevesebb a megállója, így lehetne választani a kettő közül.
Alapvetően pont az a baja, hogy nem kiépült, és nem is igazán hálózat. Hanem különálló vonalak kapcsolatok nélkül.
Régen hálózat volt, aztán hibás koncepciók szerint ezt tönkretették, és csak az elmúlt években indult meg a visszaépítési folyamat.
Alapvetően Budapesten van létjogosultsága, és még van potenciál benne.
az a buszarmada ami végigmegy a rákóczin..... Egy villamost sokkal szívesebben látnék. Újpalota felé is.
Ami viszont engem zavar: az a 17. kerület. Pesten minden külvárosi kerületnek van villamosvonala, nem hiába, nagy szükség van rájuk. A 17. kerületbe viszont csak buszok járnak. Ez óriási probléma mert az utak is "keskenyek" ráadásul az agglomerációból is rengetegen járnak be. Szerintem erre is valamilyen kötött pályás módszer lenne a megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!