Miért mondják sokan, hogy túl sok megállója van a 4-es metró jelenlegi szakaszának?
Sok helyen olvastam már, hogy a 4-es metró többek között azért sem jó, mert nagyon sűrűn vannak az állomásai. Egy 7,4 km-es szakaszról van szó, amin 10 megálló van, így az átlagos állomásköz (7,4/10) 740 méter.
Íme a bécsi metró vonalai:
U1: 14,5 km - 19 állomás - 763 m
U2: 16,7 km - 20 állomás - 835 m
U3: 13,4 km - 20 állomás - 670 m
U4: 16,5 km - 20 állomás - 825 m
U6: 17,3 km - 24 állomás - 720 m
Látható, hogy néhány bécsi metróvonalon sincsenek sokkal távolabb egymástól a megállóhelyek, az U3 és az U6 esetében pedig még sűrűbben is vannak a megállók, mint a budapesti M4 esetében.
Ha a többi budapesti metróval hasonlítjuk össze, azokhoz képest valóban sűrűbben vannak a megállók:
M2: 10,3 km - 11 állomás - 936 méteres átlagos állomásközök
M3: 16,5 km - 20 állomás - 825 méteres átlagos állomásközök
De fontos megjegyezni, hogy ez a két metró eléri a külvárosokat is, míg a 4-es metró gyakorlatilag csak a belső területeken közlekedik, így érthető, hogy oda több megálló kell. A 2-es és a 3-as metrók esetében is sűrűbben vannak a belterületi megállók, mint a külvárosiak.
Miért mondják mégis sokan, hogy értelmetlen volt ilyen "sok" állomás a 4-es metró első szakaszán?
Nem az átlagot kéne nézni. Hanem pl a Szent Gellért tér - Fővám tér - Kálvin tér gyalog 5 perc, tök fölösleges ennyi megálló ilyen sűrűn.
És mivel a belvárosban elég sűrű a felszíni tömegközlekedés, így hülyeség hogy sűrűbben legyenek a metrómegállók, pont emiatt ritkásabban kéne lenniük mivel rengeteg felszíni alternatíva van. Ezt tökéletesen mutatja hogy csúcsidőben sincs tömeg a 4-es metrón, a Keleti és Kálvin között alig lézengenek rajta emberek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!