Nem kellene legalább Zugló vasútállomásig meghosszabbítani a 4-es metrót sürgősen?
Igazából a megvalósult forma semmire sem jó. A minek értelme lenne, egyik oldalon a Campona (ott nagy parkoló van, amit lehetne P+R-nek használni) a másik irányba minimum Zugló vasútállomás, de inkább a Pólus center. Ebben az esetben egy nagy lakótelepet és egy külvárost kötne össze a belső részekkel. Ehhez azonban 120m-es szerelvények és állomások kellenének, mert most csak egy "elásott villamos", sokkal kisebb forgalommal. A személyes véleményem, hogy ami megépült, maradjon, ahogy van (rövid állomások, kis távolság a megállók között), készüljön egy vadi új vonal, a korszerű közlekedési irányelveknek megfelelően úgy, hogy egyben a HÉV feladatát is ellássa.
Ilyen lehetne a sokat emlegetett 5-ös metró, amellyel átszállás nélkül lehetne eljutni Tökölről a Pilisbe (és fordítva)
A 4-es helyett lehetett volna egy Érd (vagy Budaörs)-Csömör vonalat csinálni, ami a belváros alatt a föld alatt megy.
A 2-est rá kéne vinni legalább a meglévő Csömöri HÉV vonalra (igen a felújításkor ez sokkal nagyobb munka lett volna)
A KÖKI-nél a 3-as metró is összeköthető lenne a vasúttal, és egy-két megállót városon kívűl is tudna menni, a másik irányban pedig a mai napig nincs kész.
Amiket leírtam nagyon nagyívű fejlesztések, de abból a pénzből, amit a 4-es mertóra elköltöttek ez mind kijött volna (igaz a "demokratikus költségeket" kordában kellet volna tartani)
" Nem kellene, Zugló vasútállomás egyáltalán nem forgalmas. Az csak egy kis állomás"
Megint egy fotelszakértő bajnok :D
Zugló a budapesti fejállomások és Kelenföld után a legforgalmasabb megállóhely. (Ugyanis megállóhely nem állomás).
Nem kellene. Újpalota felé villamosra van szükség, ami eléri a belvárost is a Rákóczi úton, míg a 4-es metró csak délről megkerüli azt. Ráadásul hiába nagy Újpalota önmagában, a metróhoz szükséges 10000 utas/óra forgalmat nem biztosítaná sem a lakótelep, sem a köztes zöldövezet.
A metrót csak Zuglóig hosszabbítani a vasút elérése miatt felesleges, hiszen az M2 vonal Pillangó utca állomásánál kiépíthető a metrókapcsolat (a viszonylag nagy távolság miatt mozgójárdás megoldással). Ez biztosíthatná ugyanis a leggyorsabb eljutást a belváros felé. (Dél-Budára már decembertől a vasút lesz a leggyorsabb, Kőbánya-Kispest átszállással.)
Ahoj!
A kérdés teljesen érthető, de ennek ellenére nem valószínű, hogy ez jelentené a valódi megoldást, sokkal inkább a Thököly úti villamos visszaállítása, ami mérhetetlenül olcsóbb, mint metrót építeni, valamint a belvárosba való újabb alternatív eljutás érdekében meg lehetne csinálni Városligeti elágazásnál egy megállót, ezzel a Mexikói útra közvetlenül a vasútról át lehetne szállni. (Földalatti, 1-es, 3-as, 69-es villamos és még egy kisebb rakás busz és troli). Ezek talán nem kerülnének olyan hatalmas pénzekbe, viszont a Baross térnél tovább villamost építeni ott, ahol ma 10-nél több busz és a metró is közlekedik nem életszerű.
Illetve még a villamost is felülírhatná, hogy inkább trolibusszal lássák el a Thököly út környékét, főleg, hogy ma már nem egy nagy kapacitású trolibusz létezik, ami a villamossal azonos kapacitást tud nyújtani (pl. Phileas).
Annyi biztos, hogy a vasutat is sokkal érdekeltebbé kellene tenni abban, hogy Budapesten belül megérje neki utasokat szállítani, mert jelenleg ez csak "ingyen" kötelezettség, bevétel gyakorlatilag nem nagyon van a Budapest Bérletesekből, viszont a bevételt csökkenti, hogy nekik nem kell jegyet venni. Komplex megoldások kellenének, annyi biztos.
A 4-es metróra bármilyen pénzt elherdálni pedig szerintem felesleges, így is okozott elég veszteséget az irreális építkezési költségeivel.
A metró nem villamos és ez, fordítva is igaz. A 3-as metró esetén, érezzük ezt a baklövést. Szerencsére, nem egy helyen, most kezdik visszaépíteni a villamossíneket (pl. a Bajcsyn).
A villamos és a metró, simán kiegészítené egymást, ha a metró, a gyorsjárat, amivel, át lehet szelni a várost, a villamosra az száll fel, aki csak, pár megállóra megy.
Miért is lett ilyen, a 4-es metró? Mert ez is, egy politikai baklövésnek lehet köszönni: rövid megállók, 80 méteres szerelvények, stb. Hiába megy, a pártok között, az egymásra mutogatás, mégis, ha már, elkezdték, akkor be kelletett fejezni. Most, hogy milyen folytatása lesz, azon lehet változtatni és remélem, a jobb koncepció fog győzni, vagyis kevesebb állomás lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!