Meddig lenne érdemes meghosszabbítani a budapesti 2-es villamost északi irányban?
Egyértelműen a Marina-part. Az Árpád híd metróállomás forgalmát a hármas vili nem fogja számottevően megdobni, nem ez lesz az a dolog, ami a kettest arra fele viszi.
A Marina part jelenlegi tömegközlekedése nagyon gagyi, a 15-115 párost már kétszer háromszor áthuzigálták, ketté osztották, újra egyesítették, megint ketté osztották. Ebből érezhető, hogy tipikus "sehogy se jó" a helyzet.
A végleges megoldás a kettes vili meghosszabbítása, felhagyva azzal, hogy az Árpád hídhoz közvetlen legyen a kapcsolat. A villamos (lehetségesen) a Gyöngyösi utcánál fog végállomásozni, de egyébként a metróra való átszállási igény sokkal kevesebb lesz a villamosról mint a buszról, szerintem nem kell részleteznem, miért. Villamos: megbízhatóság, zárt pálya, nagyobb kapacitás, sűrűbb közlekedés. Busz: dugók, tömeg, késések.
Se a feszültség, se a nyomtáv, járművek kapacitása és kapacitásigénye nem egyezik... :/ A hévek a metróhálózat részévé fognak válni (nagyon helyesen). A csömörit és a gödöllőit összekötik a 2-es metróval, a csepelit és a ráckeveit pedig összekötik a föld alatt a szentendreivel.
Ennek első üteme már szerepel a Balázs Mór tervben (déli héveket föld alatt Astoriáig meghosszabbítják).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!