Szerintettek pécsen lesz e villamos még vagy tervezznek villamost?
Terveztek, de nem lett belőle semmi.
Én amondó vagyok, hogy ameddig, el nem kedzik a munkálatokat, addig fölösleges róla beszélni.
#1
Pécs egy vidéki nagyváros, egyetemmel. Ilyen szempontból semmi nem különbözteti meg Miskolctól, Debrecentől vagy Szegedtől. Láss csodát, mindhárom helyen járnak villamosok. Pécsett miért ne járhatnának?
A kérdezőnek: nem vagyok pécsi, nem vagyok járatos a helyi közlekedésben. Azt te mondd meg: vannak olyan buszvonalai a városnak, amik nagyrészt forgalmas helyen haladnak, komoly utaslétszámmal? Zsúfolt járatok, amikre, ha csuklósak, is nehezen lehet felférni? Az ilyeneket éri meg kiváltani villamossal.
Én miskolci vagyok, nálunk van villamos és nemrég újították fel a teljes pályát és új villamosok váltják le a régieket.
Sőt, terveznek most észak-déli villamosvonalat is, bár ebből nem tudom, lesz-e valami.
Szerintem annyi a különbség, hogy Debrecenben, Miskolcon és Szegeden már régóta van villamos, felújítani sokkal kisebb beruházás, mint a semmiből építeni.
Ha most kellene megépíteni, szerintem nálunk sem építenének.
Sajnos minden vidéki nagyvárosban az a helyzet, hogy fogy a lakosság és kevés a pénz. Így nem túl jók a kilátások...
A helyzet az, hogy Pécsett is járt villamos, csak a nagy "villamosfelszámolási programban" (amikor Szombathely, Nyíregyháza elvesztette a villamosait, amikor Debrecenben 6 vonalat felszámoltak, akkor Pécs elsőként bontotta szét a vonalat)
A Kulturális Főváros cím elnyerésekor benne volt a programban a villamos újraindítása, (pénz is lett volna rá!) csak aztán szétlopták, elfuserálták az egészet - semmi sem lett belőle!!!
(Én , személy szerint nagyon szorítottam Pécsnek hogy legyen villamosa - de ilyen elcseszést mint ami ott ez ügyben történt még nem láttam!)
Azóta persze (érdekes módon) Miskolcon vettek 38 új villamost és felújították a pályákat (és hosszabbítottak) Szegeden új villamosokat vettek és pályát bővítettek, Debrecenben egy teljesen új és hosszú vonalat építettek és vettek az amúgy sem régi villamosok mellé még 18 CAF csodavillamost!
Pécs ebből (is) kimaradt!
Nem hiszem hogy a jövőben lesz rá pénz és akarat hogy Pécs ismét villamost kapjon!
A dolog másik oldala: nem rég egy hétig - hosszú idő után - ismét Pécsett voltam: a főtér szépen - ugyanúgy mint a fél ország - ki van kövezve. De: a TV torony és a környéke és sok városrész tragikusan lepusztult, elhanyagolt, sok helyen mocskos! (ugyanez az érzésem Miskolc esetében is)
Viszont Szeged és Debrecen teljesen jó benyomást keltett: új buszokkal, új trolikkal, új villamosokkal, és a két város infrastruktúrája is sokkal jobb mint Pécsé vagy Miskolcé. Debrecenben ráadásul nem csökkent a lakosság létszáma, egyedül ott van még 200 ezer felett a népesség.
Ja, és Péccsel ellentétben, van egy viszonylag jól működő nemzetközi repülőtere is mindennapi londoni járattal stb.
Nagy csoda lenne ha Pécs ismét villamosos város lenne!
Az a gond, hogy minden olyan szükséges dolgot felszámoltak régen, ami elengedhetetlen a beindításhoz.
Kellene egy frekventált helyen egy remiz.
Azt nem tudom hogy máshol hogy van, de Debrecenben a villamosok fedett helyen "alszanak", ami nagyon megkíméli őket (ez látszik is rajtuk).
Aztán kellenek áramátalakítók, trafóházak, vezetékek, sínek, kocsik, karbantartók, jármű-vezetők stb. stb. Szóval rengeteg olyan dolog ami Miskolcon, Szegeden, Debrecenben már régóta adott, illetve csak bővíteni kellett.
Én nagyon értékelném ha Szombathelyen is meg Pécsett is újra indítanák, de ennek nem sok a realitása - sajnos!
Csak egy kisebb helyesbítés: 31 villamost hoznak hozzánk Miskolcra. Ebből 10 van még csak forgalomban, de egyébként tényleg nagyon szuperek, kellemes rajtuk utazni.
Sajnos abban viszont egyet kell értsek, hogy a városnak tényleg sok része elhanyagolt, lepusztult. Nemrég voltam Debrecenben, valahogy ott kicsit jobb az összhatás, az egész város szépnek hat, nem csak a frekventált területek. Persze az is lehet, hogy csak én nem jártam a lepukkantabb részeken... A repülőtér is nagyon jó dolog!
Itt Miskolcon is sok olyan szép hely van, ami méltatlanul elhanyagolt mostanában. Ez viszont nem olyan egyszerű kérdés. Ahhoz, hogy a város fellendüljön, először is ki kéne tenni innen azt az etnikumot, akik csak pusztítják a várost és egy olyan vezetés kellene, akiktől tényleg eljut oda a pénz, ahová kellene...
Elnézést a pontatlan adatért!
Valószínű, hogy a debreceni 18 után maradt bennem a miskolci 38.
Úgy tudom Debrecenbe mindet leszállították már a spanyolok és mindegyik le van vizsgázva és forgalomba vannak állítva.
Úgy hallottam, hogy sem a miskolcival sem a debrecenivel nem volt olyan gond, mint anno a Combinokkal vagy a szegediekkel.
Míg Debrecenben és Szegeden az általános rendezettség látszik egy kívülállónak, addig Pécs említett helyei igen lepusztultak. Miskolcon is rendbe kellene már tenni pl. az Avast...
Nem tudom, Debrecenben mi a helyzet pontosan, nálunk Miskolcon rendben forgalomba álltak a villamosok, nem volt semmi gond az újakkal.
Néhány helyet bizony szerintem is rendbe kéne tenni. Valahogy mindig mindenkinek az Avas jut eszébe, pedig annak nagy része szerintem viszonylag rendben van. Persze ott is lenne mit csinálni, de vannak olyan pontjai a városnak, ahol sokkal több tennivaló lenne.
Gondolok például a vasgyárra vagy a Tiszai pályaudvar környékére...
Attól tartok viszont, hogy amíg nem lesz itt jobbikos városvezetés, addig érdemi lépés sem nagyon lesz az ügyben...
Na de persze nem akarok nagyon messzire menni a témától, lényeg mi lényeg:
Az új villamosok működnek, szépek, kényelmesek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!