Mi az, hogy fonódó villamos?
A BKK újabb pénzlenyúló akciója, aminek eddig a leglátványosabb eredménye a budai felső rakparton kialakult dugó ami megbénítja a fél várost!
Szerintem később se lesz jelentős haszna a 17-19 villamosok összekötésének. A 17-est nagy átépítés nélkül simán bevihették volna a meglévő pályán a Moszkva térig.
Szerintem.
Kérdező: [link]
Harkonnen nem tudom hol laksz, de az Észak-Buda-Dél-Buda közlekedés egy szál 86-os busszal katasztrofális. Kelenföldről jövök be reggelente (illetve még kicsit messzebbről vonattal, de ez most mindegy), aztán a BME-re járok, szóval én abszolút Dél-Budán mozgok, az esetek 90%-ban egész nap el sem mozdulok innen.
Ha mégis és nem Pesten van dolgom, hanem Észak-Budán, akkor:
-Móricz vagy Újbuda KP és végigmegyek az EGÉSZ 4-es 6-os vonalán.
-M4 Kálvinig, onnan 9-es busz.
-M4 Keletiig, onnan M2 ha a Déli pu. környékén van dolgom.
Az összes (!!) elsorolt opció Pesten keresztül történik és kényelem szempontjából mindenképp jobb, mint a 86-os busznak nevezett konzervdobozon szoronkodni, de időben sincs nagy különbség. (Sőt a körúti villamosok néha seggreverik a buszt, mint opciót, ami végig Budán marad.)
Buda ketté van vágva a Batthyány magasságában, nincs olyan normális közlekedés Újbuda (pláne a XXII. kerület) és Óbuda között, mint a pesti oldalon a hármas metró. Nagyon max a 19-es villamosról átszállás a Békásmegyeri HÉV-re, de az elég kevés esetben működik.
A busznak közel sem akkora a kapacitása, mint a villamosnak, továbbá a busz hajlamosabb bedugulni, nehezebb elszeparálni, mint egy kötöttpályás járművet, stb.
Kell az a fonódó villamos!
Harkonnen, az utóbbi évtizedek egyik legfontosabb hálózatfejlesztéséről van szó. Eddig Észak- és Dél-Buda között Pesten át vezetett a leggyorsabb út. Ez nyilván változni fog. Ami a pénzoenyúlást illeti, egészen bizosan rengeteg lé folyik mellé egy ekkora beruházásnál, ez nem BKK-specifikus...
Kérdező, a fonódás arra utal, hogy a viszonylatok az északi szakaszon összefonódnak, majd szétágaznak, hogy délen újra összefonódjanak (bár most úgy hírlik, a nyugati ágon a Móricz marad a végállomás).
Ezen kívül fonódó vágány is lesz a Margit híd alatt: itt a két irány vágányai egy sávnyi helyen futnak majd, váltó nélküli kvázi-egyvágányú szakaszt hozva létre.
#4 Azért a Móriczról a Moszkvára két villamosvonalon is el lehet jutni. Meg ott van a 19-41V->H5 átszállási lehetőség Óbuda felé.
Ettől függetlenül, a fonódóra szükség van, mivel semmi értelme átszállásra kényszeríteni az utasokat olyan viszonylatokon ahol jelentős végigutazás van. Valamint a 17-es villamos vonala is végre értelmes funkciót kap, megszűnik majd az 5-tel araszolás a dugóban. A fonódó az elmúlt évek legjobb közlekedésfejlesztési ötlete, remélem hamarosan követi a Deák-Lehel villamos.
Harkonnen:
rég nevettem ennyire jót! Kár, hogy későn vettem észre, hogy ironizálsz.
Kérdező: igen, a fonódó villamosra, szükség van, a BKK-től függetlenül. Ez, egy civil kedvezményezés, amit a hozzáértők is, támogatnak. Részben, ennek köszönhetően, több helyen lesz, éjszakai villamos (ami jelenleg, csak a 6-os vonala).
Az éjszakai villamosra térve: összefüggő villamoshálózat, jó minőségű villamospálya és új (halk) villamosok kellenek.
A BKK fúrta legjobban ezt a projektet, mióta kitalálták. Szóval elég vicces ráfogni, hogy az ő pénzszóró ötletük.
Az meg természetes, hogy egy villamospálya megépítéséhez szükség van lezárásokra. Kíváncsi lennék, hogy varázsolnád oda másképp.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!