Miért nem építenek már valami normális közlekedési eszközt Ferihegyre?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Felejtsük már ezt a metrós meg gyorsvasutas baromságot. Egy ilyen infrához kb. 10000 utas kell óránként és irányonként. Jelenleg kb. 1500 főt tud óránként produkálni a reptér, átlagosan. Ha ők kizárólag metróval utaznának, akkor is csak 20 percenként töltenének meg egy vonatot. És ugye miért is használná a vidékről, külföldről autóval a reptérre érkező vagy aki sok csomaggal taxizik? És akkor erre az óránkénti 1500 emberre napi kétszer rájön kb. 2000 dolgozó, akik viszont javarészt NEM a belváros felől jönnek.
Persze mesterségesen fel lehet pumpálni a számot úgy, hogy bekanyarintod a metrót Vecsésre és az Üllői alatt vezeted végig, de akkor is csak a Lakatos út környékétől lesz meg a 10000 fő/csúcsór/irány.
A megoldás inkább a meglévő vasúti infrára való ráhordás lenne egy rugalmas közlekedési rendszerrel, pl. people moverrel. Ezzel lehetne elérni Ferihegy megállóhelyet, ahonnan 20-25 perc a belváros.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én csinálnék egy Kelenföld-Nagytétény-Csillagtelep-Soroksár-Ferihegy-Rákosrettenet-Újpalota-Újpest KP-Békásmegyer nyeregvasutat. Az állomásközök ahogy számolgattam körülbelül olyan ritkák lennének, mint az 1-es vonal Kelenföld-Komárom szakaszán, olyan 5-6 km. A 160-as végsebességű Flirtök személyvonatként hozzák is a 80 km/h átlagsebességet a vonalon. Szóval egy 160-180 km/h végsebességű magasvasút (műszakilag teljesen reális) hozhatná ezen a gyűrűn is a 80-as átlagot, azaz a Kelenföld-Békásmegyer távot kábé fél óra alatt tenné meg.
Aztán ebből a gyűrűből szárnyvonalakat ágaztatnék le:
-Kelenföldről az agglomeráció Páty-Tök-Tinnye irányába
-Nagytéténytől befelé egy Albertfalváig
-Csillagtelepről befelé egy a csepeli HÉV végállomásáig
-Ferihegyről be Kökire (kapocs a metróhoz)
-Rákosrettenetről kettő, egy be az Örsig, egy ki az agglomerációba
-Újpest KP-ről ki a Káposztásmegyer-Dunakeszi irányba
-Békásmegyerről ki a Pilisbe.
Jelentősen meggyorsítaná a közlekedést a külső kerületekben lakók számára és az agglomerációból bejáróknak is, feltéve, hogy a szárnyvonalak tudják hozni a metró/HÉV tempóját és a körgyűrűre kiérve/beérve egy-két percen belül átszállást tudnak biztosítani a 160-180-nal robogó nyeregvasúti gyűrűre.
Amellett jelentős forgalmat kinyomna a belső kerületekből.
Persze az anyagiakat most nem kalkuláltam bele, az brutális lenne, ez ténykérdés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha, nem a 100a vasútvonal mellett lenne a repülőtér, akkor megérteném a people mover kiépítését, de így, fölösleges, látványberuházás az egész.
Egy vasútállomás kapacítása, simán bővíthető (nincs kőbevésve az, hogy 10 év múlva, ne legyen nagyobb forgalma a repülőtérnek) és nem csak, a Nyugatitól érkező vonatokat kell vizionálni, hanem pl. a G43-ast is.
Jack Prince: ha nagyon akarjuk, akkor, jelenleg, a körvasutakat lehet beleintegrálni. Amit írtál, az a gond, hogy túl sok pénzt von el, ami helyett, a jelenlegi vasúti vonalak és állomások felújítására kellene költeni. A másik: csak csúcsidei forgalomra lenne tervezve, azon kívül, alig lenne utas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!