Mi a véleményetek a budapesti tömegközlekedésről?
Igazság szerint szinte divattá vált szidni a BKV-t/BKK-t, egyesek már-már versenyt űznek belőle, mondván, hogy mocskosak a közlekedési eszközök, pontatlanul járnak a villamosok, buszok, rendszeresek a járatkimaradások.
A másik tábor viszont éppen azt szajkózza, hogy Budapest tömegközlekedése európai és világszinten is megállja a helyét, sőt, mi több, színvonalasnak számít, hiszen a város szinte minden pontjára el lehet jutni tömegközlekedéssel, ráadásul viszonylag sűrűn járnak a viszonylatok.
Nektek mi a véleményetek Budapest tömegközlekedéséről?
Pozitívumok: kiváló lefedettség és járatsűrűség éjjel-nappal, jó utastájékoztatás normál üzem esetén, megalapozott fejlesztési tervek, megfelelő kapacitás, egyre jobb értékesítési hálózat.
Negatívumok: elavult (de szerintem bérletek tekintetében nem túlárazott) tarifarendszer, koszos járművek, részben elavult infrastruktúra és járműpark, rossz utastájékoztatás operatív változások esetén, alulfinanszírozottság,alulmotivált és gyenge kommunikációs és interperszonális képességekkel bíró személyzet, politikusi homokozó,
Szerintem alapvetően nem a BKK-val van a gond, mióta megalapították, azóta elég jó irányba halad a tömegközlekedés. Nem akarom Vitézy Dávidot isteníteni, de azért ha összehasonlítjuk hogy milyen volt és milyen lett a közlekedés pár év alatt, akkor nem is panaszkodhatunk.
Alapvetően ez egy olyan dolog, hogy mindig lesznek elégedetlenkedők. Szóval elsősorban az utazóközönséggel van a gond. Mindenki úgy van vele, ha késik 10 percet a busz, már anyáznak, ha nem jön a villamos mert baleset volt anyáznak. Le-fel szállásnál egymást tapossák, megállnak az ajtóban, nem veszik le a táskát, nyomulnak a mamatankkal.
Pl csomó esetben kb elröhögtem magam mennyire szánalmasak az emberek. Csak pár eset:
Fehérvárin át kellett szállni egyik villamosról a másikra, mert vágányátépítés volt az 1-es csatlakozása miatt. Erre öreg néni azonnal kiakadt hogy "Mi az hogy itt le kell szállni, ilyen még 70 év alatt nem történt velem, bezzeg a Kádár alatt..."
Másik eset, előttünk állt egy villamos, ami lerobbant, kb 2(!!!) percet álltunk emiatt egy helyben, de az előttem ülő nő már siránkozva hívott valakit hogy "Jajj nem érek oda mert köcsög BKV így meg úgy".
A drágaság alapvetően relatív dolog, egyrészt van egy bizonyos fenntartási költség, máshol sem lesz olcsóbb, inkább az a baj hogy a bérek túl alacsonyak, és egy Osztrák röhögve kifizet közel ugyanannyit, amennyi itt soknak számít. Bár annyi lehetne az államban, hogy ha már az adófizetők pénzéből megy a dolog, akkor legalább ne szedjék be még a bérlet és jegyárakkal is a 20% áfát. Bár erről alapvetően nem a tömegközlekedés tehet.
Bocsánat, "elavultat" akartam írni fentebb; és akkor még annyit hadd írjak, hogy én 26 éve élek Bécsben, és a nyarat idén otthon töltöttem, vezetni én nem vezetek itt, Bécsben, nincsen szükségem rá, és teljesen el is szoktam tőle, pláne Budapesten... szóval, teljesen elképedtem, három dolgon is:
Első döbbentem tárgya az erősen leamortizálódott járműpark volt - számomra hihetetlen, hogy 26 év elteltével is ugyanazokat a (már akkor is erősen korszerűtlen) buszokat láttam szinte mindenütt, minősíthetetlenül igénytelen, koszos, lepusztult belsővel!
A második rögtön a jegyárak voltak, amik nyugat-európai szintűek, de a szolgáltatás érte korántsem az!
A harmadik pedig pont a lefedetlenség volt, ami nekem szemet szúrt, hogy rengetegszer kell átszállni némely úticél eléréséhez, ami ilyen magas jegyárak mellett elképesztő pofátlanság véleményem szerint!!
Még egy utolsó dolog - csak hogy senki ne értse félre:
A magas jegyárak miatt természetesen nem az én, osztrák béremhez viszonyítva reklamálok, hanem az otthoniak miatt, mert mást sem hallottam senkitől az otthontartózkodásom alatt, hogy az átlagbérből szinte kifizethetetlen jegy és bérlet árak miatt panaszkodnak - teszem hozzá, joggal!
Ezért írtam, hogy az árak nyugat-európai szintűek, közben pedig a szolgáltatás minősége messze elmarad ettől, és ez szomorú...
Vidékről felkerülve paradicsomi :-D
Na jó ez kis túlzás, de 365/24 bárhova elvisz és ha ahhoz képest nézzük a bérletárakat, hogy négy-ötször annyi csak a havi diákbérlet, mint vidéken a helyi buszbérlet, ami konkrétan jelent három(!!) vonalat, ahol óránként jár egy busz hajnaltól este nyolcig, plusz a városon áthaladó távolsági buszok városon belüli megállóit (de azok meg nem kanyarodnak le a főútról), akkor azt hiszem a "pestiek" csak jódolgukban szidják el a BKV-t mindennek :-D
Egyet kell értsek az előttem szóló vidéki sráccal. :-) Én meg pont fordítva vagyok és újpesti lányként be kell lássam igaza van. Az egyetemen lettek vidéki bnőim, nekik hála jártam elég sokfelé az országban. Tényleg kisvárosban húsz percenként-fél óránként-mégritkábban jár a busz, a vonaljegy pedig nem sokkal olcsóbb. Viszont van diákjegy, ez lehetne a BKV-n is :-) Aztán estétől reggelig nem jár semmi. A kisvárosok pedig területüket nézve elég nagyon. Alig lakik pár ember panelban, az is három-öt-max hét emeletes, rengeteg a kertes ház, ami tök jó, csak emiatt elég nagyok ezek a párezres városok. És mondanom sem kell milyen jó éjszaka magassarkúban hazagyalogolni :-D Vagy persze fizesd ki a taxit... És mielőtt bárki vmi pesti r_bancnak néz, én voltam a legjobban meglepve, amikor a vidékiek dicsérték a BKV-t első félévben :-D És be kellett lássam igen, a "pestieknek" ki van nyalva a...
Persze van mit változtatni. Én simán járatnám a hármas metrót éjjel, de talán a kettest is. A metró vonalán haladó éjszakai buszok tökig tudnak lenni :-/ Na meg nem csak a hatosnak kéne éjjel járnia, hanem én simán járatnám éjszaka az 1-es és a 3-as villamost, a 47-es 49-es közül vmelyiket a Körtér és a Deák között, esetleg a 61-est.
Nagyon talán a HÉV-ek közül is mehetne némelyik, a csepeli, a cinkotai, a békásmegyeri, a ráckevei Pesterzsébetig. Mondjuk ezeken a környékeken nem vagyok annyira járatos, de ezeket elég szutyok módon fedik le az éjszakai buszok én úgy tudom.
Aztán... persze, a buszok, trolik, villamosok, metrók nem a legújabbak. Vidéken se, sőt azt kell mondanom a BKV-nél még mindig jobb járgányok járnak, mint vidéken :-D Elég sok az új busz, a régiek, a villamosok is szépen újulnak. Pl. pár éve még általában a vezető motyogott valamit a sercegő mikrofonba, hogy mi következik, amit persze senki nem értett, aki nem volt járatos arrafelé. Ma már a legrégebbi füstokádókban is van kijelző, meg előre felvett szöveg, szóval szépül ez is :-) Amit mondjuk nem értek, hogy az új metrókat miért a kettes vonalra kellett venni, a hármas metró, na az tényleg egy szakadt gatya metró, naponta használom, azzal valamit kéne kezdeni...
És mielőtt vki rákezd, hogy miért a vidékiekhez hasonlítottam, meg hogy bezzeg London, meg Párizs, meg New York, meg Tokió... Ez Magyarország. És itthon még mindig a BKV a legjobb :-D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!