Hogy tartják a buszvezetők (Bkv) a menetrendet, ha egy hosszú vonalon alig van felszálló? Pl minden ötödik megállóban száll fel egy-egy ember?
Ma ez nagyon egyszerű, a Futár forgalomirányító rendszer fedélzeti egysége összeveti a menetrendet a busz aktuális pozíciójával és kiírja, mennyi késéssel vagy sietéssel közlekedik épp az adott busz, troli, vilamos.
A hosszabb vonalak mentén pedig vannak időkiegyenlítő pontok is, ahol minden esetben kötelesek bevárni a menetrend szerinti indulási időt a járművezetők. Ezzel szemben más megállókban csak annyi a szempont, hogy 3 percnél többet ne siessenek a járatok. (Ezért tapasztalhatsz olyat, hogy látszólag ok nélkül lassan megy vagy félreáll egy járat, a kijelzőn megjelenik az "Indulás 2(-3-4) perc múlva" felirat, majd 1-2 perc múlva újra felgyorsít/elindul a jármű, mivel így újra a -3 percen belül van.
A menetrendeket egyébként eleve úgy próbálják összeállítani, hogy az tükrözze a napszakonként eltérő menetidőket.
20 perc nem sok idő buszra várni. Minden menetrend (főleg a helyi) úgy értendő, hogy a beleírt menetidők tájékoztató jellegűek. Nyilván ha vasárnap kora délután egy óránként induló buszhoz kell menned, akkor akár 10 perccel előbb is érdemes kimenni, nehogy lekésd.
Egyébként ilyen esetekben a sofőrök igyekeznek nem átlépni azt az átlagsebességet, amiből a menetidőket számolták. Ezen szoktak néha pattogni hülyébb utasok, hogy "mé nem megyünk mán gyorsabban, há üres az úúút" :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!