Az M3-as metró állomásai közül a véleményetek szerint melyek feleslegesek?
Szerintem a Klinikák (semmilyen átszállási lehetőség nincs, és köpésnyire van tőle a Corvin-negyed megálló), és a Pöttyös utca (átszállási lehetőség szintén nincs, bár ott van P+R parkoló a közelben, de az néhány száz méter sétával a Határ útról is megközelíthető).
Ezeket leszámítva az M3-as metró nagyon jól meg lett tervezve, az útvonala és az állomások is remek helyen vannak, csak a meghosszabbítása hiányzik Káposztásmegyerig.
Így van a Klinikák az valóban fontos, főleg járóbetegeknek akiknek nincs autó lehetőségük. Arrafelé valóban a Metró az egyetlen tömegközlekedési eszköz, semmi más, szóval az kell.
A Pöttyös utcait hát nem tudom annyira nem ismerem a helyet de nyilván az sem véletlen került oda.
Annak idején komolyan képzett emberek tervezték meg ezeket, nyilván nem poénból döntötték el hogy ezek a megállók legyenek. A Metró meghosszabbítása sem rossz ötlet, de egyenlőre arra sincs keret hogy felújítsák normálisan és egyre veszélyesebb sajnos az egész, én sokszor nem merek már azzal közlekedni, de sajnos muszáj mert reggel csúcsidőben az az egyetlen gyors közlekedési eszköz amivel időbe betudok érni a munkahelyemre, mert vidékről járok fel, és a buszról 2 perc alatt áttudok szállni rá, és így is eléggé kivan centizve.
Egy metrót nem az átszállások miatt kell építeni. Sajnos erről a BKV az utóbbi időben egyre inkább megfeletkezik.
Budapesten kezd egyre jobban eltorzulni a metró valódi feladata. Az eredeti az lenne, hogy a legfontosabb külvárosi részeket kösse össze a belvárossal, gyors, átszállásmentes kapcsolatot teremtve.
Jelenleg Budapesten (talán az M3 kivételével) az összes földalatti kötöttpályás közlekedési eszköz a belváros külső határáig megy el, ahol átszállásra kényszeríti az utazókat (Kelenföld, Örs vezér tere, Mexikói út).
Ha vissza akarnák adni a metró igazi jelentőségét, akkor az M1-et meghosszabbítanák a Csáktornya parkig, az M2-t összekötnék a H8-H9 hévvel és megépítenék a Kőbánya és Rákosmente felé menő leagazást, az M3-at meghosszabbítanák Káposztásmegyerig, a másik oldalon pedig az Üllői út alatt Ferihegyig. Az M4-es metrót befejeznék, elvinnék Újpalotáig, a másik oldalon pedig az Őrmezőn és Gazdagréten át minimum Budaörsig. A H5 és H6-H7 héveket összekötnék a belváros alatt (ötös metró). Ha mindez megtörténne, akkor lenne normális a metróhálózat.
És hogy rátérjek arra, amit kérdeztél: ehhez az kell, hogy a külvárosokban ne forgalmas csomópontokat alakítsunk ki, ahol az embereket átszállítjuk millióegy féle autóbuszra vagy villamosra, hanem olyan megállókat, amik tényleg az adott környék lakosságát szolgálják ki, az ő eljutásukat biztosítja gyorsan, kényelmesen a belvárosba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!