Ha az Üllői és a Váci úton közlekedne villamos akkor a hármas metró melyik megállói lennének feleslegesek?
vagy egyik sem, vagy mindegyik :D
hiszen régen járt ott végig villamos és éppen azért szedték fel mert metrót építettek, most ha újra lenne villamos akkor az emberek vagy ugyanúgy metróznának, vagypedig csak villamossal mennénekk mert annyira örülnének neki, hogy újra van :)
Felesleges lenne a villamos, pénzkidobás.
Az 50 az Üllőin megy, de csak azután, hogy a metró elhagyja az Üllőit. Határ útnál a metró elkanyarodik Köki felé
Úgy értettem, hogy elvileg a villamos egy városi személyvonat, ami megáll sok helyütt és inkább rövidebb távolságokra utaznak vele. Ezzel szemben a metró inkább gyorsvonat, aminek csak nagyobb távolságokon kellene megállnia lehetőleg csomópontokban, forgalmas helyeken. Kisebb távolságokra inkább kényelmetlen. Pl. nem hiszem hogy olyan sokan utaznának a négyes metróval, ha megépül, a Kálvin tér és a Fővám tér között, mert ott van és marad a 47-es és 49-es villamos ami ekkora távra kényelmesebb. Vagy feltételezem, hogyha az Ülői úton lenne villamos akkor a Nagyvárad tér és a Klinikák közt a többség azzal utazna ill. én így tenném. Tehát összegezve: jó hogy van metró, de mások az előnyei és hátrányai(nagy szállítókapacitás és sebesség-út le a föld alá, "gyönyörködhetünk a tájban"), mint a villamosnak (kényelmes eljutás rövid és közép távon-kisebb sebesség és szállítókapacitás)
ui.: Pl. ha lenne az Üllőin villamos közlekedhetne a következő megálókkal: Kálvin tér-Mária utca-Ferenc körút-Berzenczey utca-Szigony utca-stb.
Így értettem mit kérdeztem.
A Népligettől az összes mégáló ha újra lenne villamos!
De amugy a Népligettől lefele teljesen üres a METRO senki nem utazik rajta.Úgy hogy ha a villamos se lenne akkor is fölösleges a METRO attól lefelé!
Az a válasz, hogy vagy az egyik vagy a másik felesleges lenne, a mai viszonyok mellett tökéletes.
Ha okos emberek ülnének a Fővárosi Közgyűlésben és a BKV-nál, és nem csak a saját tízmilliós javadalmazásuk érdekelné Őket, párhuzamasona és gazdaságosan /Nem pénzügyileg, mert az ráfizetéses, hanem az utastér kihasználás szempontjából/lehetne működtetni mindkettőt. Olyan ésszerű viszonylatokat, megálló- és menetrend tervezést kellene bevezetni, hogy rövid távra a felszíni, hosszabb távra a föld alatti közlekedést válassza az utazni vágyó polgár. Pl. egy, a Határ úttól befelé haladó villamos ne érje el a Deák Teret, Kanyarodjon el Buda felé - akkor a polgár a Metrót választja, de a Pöttyös utcáig vagy az Ecseri útig nem kellene aluljárózni, lépcsőzni. A Klinikák és a Ferenc körút között is a felszíni közlekedés volna a kedvezőbb: Mialatt a mozgólépcsó le- és felér, a villamos (vagy az olcsóbban megteremthető trolibusz vagy akár a diesel üzemű busz), a követési idővel együtt már régen mgtette ezt a távot.
Jómagam megszállott villlamos-fun vagyok, de tudom, hogy az ilyesmi csak álom, mint a győri, a szombathelyi vagy a pécsi villamos (Ez utóbbi kettő feltámasztva, ui. 1974-ig, illetve 1961-ig azokban a városokban is közlekedtek.), a rákosszentmihályi HÉV-ről - a széles hely még megvan - nem is beszélve.
A Főváros vezetői példát vehetnének Liszabonról. Nem metropolis, mert csak félmillió lakosa van. Van két metróvonala, és tisztelete van a régi villamoskocsiknak és villamos vonalaknak.
Ez most egy találós kérdés?
Nekem így Székesfehérvárról az egész 4-es metró kur\/a fölös...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!