Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vonatoknál ez hogyan/miért...

Vonatoknál ez hogyan/miért van? Többi lent.

Figyelt kérdés

Szóval első kérdésem az lenne, hogy amikor egy vonat elér egy kereszteződést, akkor a sorompó honnan tudja, hogy jeleznie kell? Központban figyelik és úgy kapcsolják, vagy milyen rendszerrel működik ez?

Második kérdésem pedig, miért eresztik le olyan hamar a sorompót? Legalább 2 perccel a vonat megérkezése előtt leengedték, pedig még legalább 2x át lehetett volna menni ott.


2014. aug. 18. 10:36
 1/5 anonim válasza:
55%
Az elsőre én is keresem a választ, viszont a 2.kérdésedre: Egyszerűen elővigyázatosságból engedik le olyan hamar.
2014. aug. 18. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

A sorompó a legtöbb helyen érzékelőkkel működik (valahol még a bakter engedi le).


És ezek az érzékelők egy adott sebességre vannak beállítva, függetlenül a vonat sebességétől.

Példa: úgy van beállítva hogy a vonat 60 km/h-val megy, akkor fél perccel korábban csukódik le. De ha a vonat lassabb, akkor is a 60 km/h-s sebességnek megfelelő időben fog lecsukódni, így többet kell várni. És van amikor elromlik az érzékelő, ezért kell mindig benézni a vasúti kereszteződésben.

2014. aug. 18. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
2014. aug. 18. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
így van, legtöbb helyen érzékelők végzik a sorompó működtetését. nem tudom, a videóban szó van-e róla, de tudtommal ez a hamarlecsukás inkább távolsák kérdése, hogy az átjárótól milyen távolra van az érzékelő. nálunk is úgy van, hogy pont előtte van egy megállóhely, és azelőtt van az érzékelő, tehát már tilos jelzés van, mikor még megáll a megállóban, illetve ugyanúgy van az átjárón túl egy másik érzékelő, ami jelzi, hogy a vonat elment, és nyílik a sorompó.
2014. aug. 18. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Mivel elsődleges a biztonság, viszonylag egyszerű megoldásokat alkalmaznak. Az automatikus sorompókat a vonat állítja: amikor közeledik az átjáróhoz, egy érzékelő jelzi ezt a sorompó vezérlőegységének. Az érzékelő csak az áthaladás tényét érzékeli, a sebességét nem. Ezért azt feltételezi minden vonatról, hogy az a pályára engedélyezett legnagyobb sebességgel közlekedik majd végig és nem fog közben megállni sem.


Állomások területén lévő sorompókat pedig az állomási személyzet kezeli. Amíg ezek nincsenek lezárva, addig a vonat nem is kaphat szabad jelzést a be- vagy kijárásra, áthaladásra. Mivel gyakran már a vonat beérkezése előtt szabadra állítják a kijárati jelzőt is, az utascserét ki kell várni a kijárati oldalon lévő átjáróban várakozóknak is.

2014. aug. 18. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!