Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A repülőgép bilótájának...

A repülőgép bilótájának kötelessége tájékoztatni az utasokat, ha olyan műszaki problémát észlel, ami miatt várhatóan 5 percen belül meg fog halni mindenki?

Figyelt kérdés
2014. aug. 13. 05:06
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
És ha nem teszi, indul eljárás a halott pilóta ellen súlyos kötelességmulasztás miatt, amiért a halott utasoknak nem szólt?
2014. aug. 13. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Szokták tájékoztatni az utasokat?
2014. aug. 13. 05:44
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Nem szokták, és jól teszik. Különben is más dolguk van.
2014. aug. 13. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Nézd, a repülésben nagyon-nagyon ritka az olyan szituáció, amelyben előre látható a tragikus végkifejlet. Szinte mindenre van B-terv, tartalék, alternatív lehetőség. És egyetlen hibából szinte soha nem lehet baleset, ahhoz mindig több tényező kell. Ráadásul mire is jó az, ha pánik tör ki a fedélzeten? Segít megoldani a helyzetet? Javítja a túlélési esélyeket? Nem.
2014. aug. 13. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Csak gondolj bele logikusan.

Ha nagy a baj, de a gép még viszonylag normálisan repül tovább akkor a pilóták legnagyobb baja is az utasok tájékoztatása lesz. Inkább próbálják megmenteni a gépet és magukat.

Persze ha mondjuk megpróbál kényszerleszállást végrehajtani akkor szólni fog. Aztán vagy sikerül vagy nem.


De ha mondjuk függőlegesen zuhan a gép a föld felé akkor szerinted szükséges tájékoztatni az utasokat?

2014. aug. 13. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

Akárhogy gondolkozom, nehezen jut eszembe olyan lehetséges műszaki probléma, amelyet leírtál.


Ha 5 percen belül biztosan meghal mindenki, akkor az pár másodperc, mivel leszakadt a szárny, felrobbant a fél gép, stb.

Ha van idő tájékoztatni, akkor egyben van a gép, tehát van esély a túlélésre.


Egyébként a válasz a kérdésre, hogy nincs ilyen szabály, mert értelmetlen lenne.

2014. aug. 13. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Olyat nem mondhat hogy "itt halunk meg mind", mert azzal csak pánikot keltene, ami sok esetben legalább olyan veszélyes, mint a hiba maga. Meg a pilótának valószínűleg azok kell agyalnia, hogy mivel lenne a helyzet menthető...akkor meg ha túlélik, elég hülyén jön ki hogy ja bocs, még sincs akkora gond.
2014. aug. 13. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
6: mi a protokoll, ha a hegyek fölött elszáll az összes hajtómű?
2014. aug. 13. 19:06
 9/14 anonim ***** válasza:

#8., #6. vagyok


Egyáltalán nem garancia a hajtóművek leállása a lezuhanásra. Egyébként arra, hogy az összes leálljon, körülbelül nulla az esély, hacsak nem fogyott ki az üzemanyag.

Ha egy gép már fent van 30-40 ezer lábon (legyen akár a Himalája is alatta), akkor nem feltétlenül végzetes, ha ez bekövetkezik. Nem fog lezuhanni, mint egy tégla. Egy túlsúlyos vitorlázó gép lesz belőle (ami az üzemanyag hiányával/kiengedésével még könnyebb lesz), és mivel szárazföld fölött van, jó eséllyel talál leszállásra alkalmas területet a közelben, ha repülőteret esetleg nem is (egy mezőt, akár egy fennsíkot, ha már mindenáron a hegyhez ragaszkodunk). Ha mondjuk a Heathrow - JFK út közepén van, szerintem rosszabbak az esélyei, ugyanis a nyílt óceánon való leszállás még rosszabb.

2014. aug. 13. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Nem veszélyes kiengedni a kerozint?
2014. aug. 13. 21:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!