A BKV miért vált meg a Bengáli villamosoktól a
nyolcvanas években?
Figyelt kérdés
Sokkal rosszabbak voltak az UV villamosok, azok mégis 50 évig üzemben maradtak Budapesten.
2014. júl. 30. 22:15
1/9 anonim válasza:
Nem voltak rosszabbak. Olvass utána ezer helyen le van írva. A Bengáli nem lett jó. Az utasnak más a jó mint az üzemeltetőnek. Ha egy jármű műszakilag nem megfelelő akkor az hiába utasszempontból jobb mégsem lehet bevált típus.
2014. júl. 30. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Tudom a lustaság fél egészség de te makkegészséges vagy. [link]
2014. júl. 30. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Az UV nem volt csuklós, az ablakait tekerővel lehetett csak kinyitni, és a beltere is elég gagyi összehatást keltett.
A Bengáli a Ganz csuklós alapjául szolgált egyébként, olyan jó lett.
2014. júl. 30. 22:39
4/9 anonim válasza:
#3 pont erről beszélt az előző. Attól még, hogy te utasként az egyiket valami miatt komfortosabbnak érezted, az nem azt jelenti, hogy az műszakilag jobb is, biztonságosabb, stb.
Egyébként ilyen villamosok jártak régebben Debrecenben is. Egyszer az egyik rokonom, aki ott lakik, mesélte, hogy az utolsó éveiben már rendszeres volt, hogy lerobbantak, füstöltek.
2014. júl. 31. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Ja, egyébként az, hogy csuklós, nem sokat számít. Pl. a most Budapesten használt Tátrák sem csuklósak, mégis tovább fognak forgalomban maradni, mint a Ganzok.
2014. júl. 31. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Pont azért, mert kiforratlanok, és rosszak voltak, főleg nagy hiba volt az egy oldali ajtó. Hamar rásózták a vidékiekre, ahol még ezek a villamosok is nagy előrelépésnek számítottak.
2014. júl. 31. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Ráadásul a merev tengelyek miatt híresen jó étvággyal fogyasztotta a pályákat a Bengáli. Ehhez képest az UV forgóvázai csúcstechnikának számítottak.
2014. júl. 31. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Nem azért, de valahol azt olvastam, hogy Budapesten a Bengálik helyett tovább közlekedtek a 70 éves favázas villamosok. Vidékre pedig a 80-as évekig készültek új Bengálik.
Szegeden ráadásul felújított Bengálik futnak, ilyen utastérrel: [link]
2014. júl. 31. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Honnan szedted ez a baromságot, hogy ilyenek futnak Szegeden? Több éve ki lettek volna a forgalomból, ez a kép a felújított nosztalgiavillamosról készült.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!