Miért ennyire rossz a tájékoztatás?
Az M0 új szakasza elég kacifántos, ezért tisztességesen be lett kamerázva és az autópálya diszpécserén kívül egy szoftver is figyel, ami képes jelezni egy két feltűnő rendellenességnél.
Az autópálya kezelőnél elég gyorsan tudnak reagálni, de amíg nem ér ki a helyszínre az útvizsgálós autó, addig ők sem tudnak sok konkrétumot. Mivel a dunakeszi telephez tartozó útszakasz vagy Vecsésig tart, lehet, hogy épp 20km-ről a sárga angyal, ami bizony simán van 5-10 perc. Utána felkerül az infó az útinformra is,de lehet ekkorra már eltelt az eseménytől 15 roszabb esetben 20 perc is.
A Városkaputól hány megálló van a megyeri hídig?5-6? Az simán meg van 15 perc alatt, lehet még akkor nem is volt csatt, amikor a busz elindult.
Ez nem bénaság kérdése, nem lehet minden út minden méterét folyamatosan figyelni.
Az már bénaság, hogy sokszor hülyén reagál az autópálya és a közútkezelő bizonyos eseményekre, sokszor nem megfelelően kezelik a digitális infotáblákat..
Ez csak simán véletlen volt szerintem.
Az ok egyszerű: Magyarországon még mindig eléggé gyerekcipőben jár a váratlan helyzetekre való felkészülés, úgy általában az élet minden területén. Vannak eljárásaink, módszertanaink, leírásaink a mindennapi munkánkhoz, de ha valami váratlan jön, akkor megáll a tudomány.
Itt is: nyilván jött egy jelzés valamilyen balesetrők vagy műszaki problémáról, de nem volt leírva sehol, hogy az elsőként értesítendő mentők, rendőrök, tűzoltók mellett értesíteni kell az útinformos kollégákat, a Volánbusz és a BKK diszpécserszolgálatát, vagy mondjuk a HU-GO üzemeltetőjét.
Érdekes, de ha az utasok meg tudták nézni az útinformon az információt, akkor a Volánbusz diszpécsere miért nem tudta? A te leírásod kb egybeesik az enyémmel, a közútkezelő elvárhatóan tette a dolgát.
Az az igazság, hogy várhatóan rossz időjárás esetén ( pl télen már a havazás előtt ) nálam 0-24-ben meg van nyitva a Magyar Közút útinformja ( és ameddig külön portálon ment, addig az autopalya.hu-is ), mert am unkámhoz szükségem van az információra. Lehet a volánbusznak nincs..
A BKK elég gyorsan szokott reagálni azokra az eseményekre, amik olyan saját kezelésben lévő útszakaszon történnek, ahol van tömegközlekedés. Talán picit nagyobb együttműködésre lenne szükség bizonyos esetekben.
Tudom, hogy jár arra volán és bkv busz, de az az út nem a BKK hanem az Állami Autópályakezelő kezelésében van.
Nem tudom van-e olyan felülete a közútkezelőnek, ami gyorsabban frissül, mint a nyilvános útinform és speciális támogatást ad a tömegközlekedési szolgáltatóknak, de ha jól sejtem nincs.
Ha lenne rendes TMC szolgáltatás az országban már az is sokat segítene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!