A villamosvonat átépítésénél mért fából készült aljakat használnak?
Figyelt kérdés
Láttam, hogy faanyagot építenek be.
Miért fát?
Miért nem betont, mint a vasútnál?
2014. júl. 5. 19:33
1/4 anonim 



válasza:





Változó, hogy hova milyen alj jó. Váltók alá például általában fa aljat tesznek, mert jobban bírja a váltókon jellemző speciális megterhelést. Ennél pontosabbat nem tudok, de szerintem reális, hogy valóban szakszerű így.
3/4 A kérdező kommentje:
villamosvonal*
2014. júl. 5. 19:58
4/4 anonim 



válasza:





Útátjárókhoz azt szoktak használni a dinamikus terhelés miatt. De pl. a villamosvasútnál a kitérőknél is, mert annyira speciális a méretezés (kevésbé szabvány és többféle fajta) kitérőt használnak, hogy ahhoz nem vagy irreálisan drágán készül beton keresztalj.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!