A concorde repülő gépeket mért tiltoták be?
Az nem létezik hogy azért vonták ki a forgalomból mert 2000-ben történt egy műszaki hiba miatt egy baleset hisz pl ha egy peuget autoval azt történik hogy a motor lángra kap majd felroban akkor már az összes peuget kocsit be kell tiltani mert összes felrobanhat? Ez elég hülye felfogás már pedig a mai modern rohanó világban sokkal jobbak lettek volna az olyan repülő gépek mint a concorde amik fény sebbeségel is tudtak repülni sztem itt valami politikai vagy kereskedelmi ügy miatt tilthaták be.
Szerintetek tényleg csak az miatt tiltoták be mert 2000-ben történ egy műszaki hiba .érdekes hogy 2003-ig nem volt 3 évig a gépekel semmi probléma mégis betiltoták
Alapvetően a Concodre egy olyan kor terméke, ahol dübürgött a gazdaság, mindent a sebességre tettek fel. Ez a mai rendszerben sokkal kevésbé állja meg a helyét.
De nézzük sorba:
Nem tiltotta be senki, az üzemeltető légitársaságok mondtak le róla, egyrészt a már említett terrortámadások, leszállóágban lévő gazdaság, és balesetek miatt is. Másrészt meg azért, mert egy 30 éves konstrukció, aminek lejárt az üzemideje, és különösebb modernizáción nem esett át ez idő alatt, a már említett helyzetből kifolyólag, hogy nem volt versenytársa. Csak mondjuk mellette a hasonló korú Boeing 747-est a mai napig gyártják, folyamatos szinten tartással, legmodernebb rendszerekkel. És az üzemeltető légitársaságoknak is inkább megéri nagyobb gépen elsőosztályú helyet kiadni, mint fenntartani egy külön típust erre.
Sőt...a motor felrobban típusú felvetésedre is az a válasz, hogy igen, lehet olyan hiba, ami gyárilag benne van, vagy gyártási hibából ered, ez esetekben visszarendelik a meglévő darabokat is akár, vagy betiltják a forgalmazását. Főleg egy repülőgépnél, ahol a legkisebb hiba is emberek életébe kerülhet, és nem kevés veszteségbe a légitársaságnak.
"ideje lenne valami hasonló gyors repülőt fel találni mint a concorde"...csak ez nem így működik, ahhoz hogy "feltaláld" ahhoz kellenek megrendelők, finanszírozók, akik állják az új gép kifejlesztésével járó baromi magas költségeket, az üzemeltetést, stb.
"Mégsem pótolták, ennyire ZÖLDEK lettünk??"...Igen, sokkal szigorúbbak a polgári repülésben a zajvédelmi, és egyéb törvények, másrészt sokkal többet fogyaszt egy gép utánégetővel, 4 hajtóművel, mint egy hasonló méretű 2 gazdaságossal.
Ráadásul, alapvetően ez a gép mindig is egy presztízs gép volt, egyrészt a francia, brit repülőgépgyártás szimbóluma, másrészt az utasok is csak a felső rétegekből tudták megfizetni, nem arra találták ki hogy fapados járatként működjön. Sőt, az is hibás felvetés, hogy megtérült, ugyanis mindig veszteséget termelt, nem kevés állami támogatást is elnyelt. Még kifejezés is van rá, Concodre effektus:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!