Vágánytengelyben, nyílt vonalon, forgalommal szemben sétálni szabad?
Gondolom, szigorúan tilos elméletileg. Gyakorlatilag viszont ez a legrövidebb út két település közt, gyanítom, senki se fog 4-5 kilométeres kerülőt tenni, csak hogy műúton menjen. Egy láthatósági mellény szerintem mindenkinek jelezni fogja, hogy nem öngyilkosjelölttel van dolga a mozdonyvezetőnek.
A hőbörgőknek előre jelezném: én nem szoktam síneken járkálni, de nem csodálkoznék, ha mások erre vetemednének. Jóval biztonságosabb és kiszámíthatóbb, mint a főút, ha tudja valaki, hogy mit csinál.
A mozdonyvezetőnek semmit nem jelent. Több száz méter is lehet egy vonat fékútja teljes sebességről. A pályatestre senki nem mehet, az nem közterület. Láttam olyan fotókat, amelyek vonatgázolásról készültek. A sínszálra rásimuló nyak, a hónalj alatt hát mögé bújt láb stb. meglehetősen csúny látvány. Biztonságosabb?
Ha tudja mit csinál. Sok múlik azon, mennyire lát előre a pályán, milyen sebesen közlekedik ott a vonat, hova tud lemenni a sínről, ésszerően reagál-e, s hogy van-e elég pénze kifizetni a vasúttársaságnak okozott kárt. Mert ha mozdonyvezető meglátja, s vészfékez, akkor egészen biztos, hogy rádión a rendőrséget is kéri majd.
Tilos, nem véletlenül. Semmi, de semmi nem garantálja, hogy egy adott vágányon nem fog a hátad mögül vonat érkezni. Tucatnyi oka lehet annak, hogy egy vonatot a helytelen vágányon közlekedtetnek le. Hidd el, nem véletlen, hogy pl. vágánytengelyben végzett munka esetén kötelező a munkavégzést bejelenteni és figyelőszemélyzetet alkalmazni. Még egy állomási csikkszedés is úgy néz ki, hogy az egyik melós szedi a szemetet, a másik meg a vágánytengelyen kívülről előre-hátra fordul és figyel.
Egyébként sétálni lehet földúton vagy épp a töltés szélén is, azaz többnyire nincs szükség a vágányon való közlekedésre. Persze én is vetemedtem már ilyesmire, amikor eltévedtem egy erdőben és a sötétben csak a kisvasutat követve tudtam kijönni a sűrűből.
Ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy földút nem mindig van. Vonatból szoktam figyelni, és csak ritkán látok közvetlenül, vagy belátható távolságban a vágányok mellett lévő utat.
Azt, hogy biztonságosabb, arra értettem, hogy kevesebb a véletlen. Kanyarban megcsúszik az autó - csatt. Nem vesz észre a sofőr és megy az általa eltervezett módon - csatt. Pillanatra nem figyel a vezető - csatt. Jön egy kamion, ami ugyan kikerül, de a menetszele se gyenge - hát, ha nem is csatt, de ki tudja, mi történik. Vasúton figyelni kell a jelzőt, meg hátranézni néha tényleg az esetlegesen helytelen vágányban kiküldött vonatok miatt, és szerintem elkerülhető a baleset.
Mondjuk értem az ellenérveket is, nem biztos, hogy az illetőnek bármi fogalma is van arról, hogy mit is művel, de ezek szerint tényleg abszolút szabálytalan is ez a megoldás.
Azért láthatósági mellénnyel már sokat javítod a helyzeted. Messzebbről észrevesz egy élénk kis színpöttyöt a vezér, ha pedig a pályán vagy, akkor korábban is fog dudálni.
Amúgy ha tényleg mindig figyelsz előre hátra, nem lehet nagy gond. Csak nem szabad nagyon elgondolkozni valamin. :D
Semmilyen körülémények között ne közlekedj a pályatesten, szigorúan tilos. És nem azért mert az ótvar idióta vasutasok ezt mondják, hanem azért mert apud-anyud nem hullazsákban vár haza.
Én régen sem sokat jártam űrszelvényben, de amióta vasutas vagyok, azóta is utálom, ha ott kell lennem. A vonat nem válogat, hiába engedélyem van ott lenni a pályatesten, zavar.
Pár napja két 16 év körüli gyereket zavartam ki a vágányok közül. Mélységesen fel voltak háborodva, aztán kicsit megszeppentek, amikor megkérdeztem, hogy az anyja úgy búcsúzott tőle reggel, hogy utoljára látja?
Pár hónappal előtte volt az állomásunkon egy baleset egy tolató egység engedély nélkül mozgott. Honnan tudja egy kívülálló, hogy szabályszerűen melyik tolatás mozog nemhogy engedély nélkül? Bármikor bármelyik szerelvény megmozdulhat akár szabályosan, akár tévedésből. És a kerekek itt sem válogatnak.
Löktem már el a peronon lányt a vonat mellől. Már 35-40 km/ó körül ment vonat amikor leugrott, persze zakózott is a peronon, gurult be a kocsi felé... Úgy löktem el. Persze egy vállrándítással elintézte, de őszintén remélem, ha máskor nem is, utána 1-2 órával rátört az "úristen mit tettem" érzés...
Szumma: Semmilyen indokkal ne tartózkodj a pályán. MINDIG van más lehetőség, ha más nem, a sárban de ne életveszélyben. Gondolom téged is hazavárnak.
Nem értem a lepontozás miértjét. Nem a 120-160-as vonalakra gondoltam jelen esetben, hanem a 80-100-as mellékvágányokra, ahol dízelmozdonyok közlekednek, és több kilóméterről hallani hogy valami közeledik.
Egy-két kilóméteres gyalogtúra alatt nem megterhelő 5 másodpercenként hátrapillantani. Azonban íves szakaszon már neccesebb a helyzet, de ott sem vállalhatatlan.
Viszont ilyen nagyobb sebességű villanyos pályaszakaszok közelébe se mennék, az fix.
A kérdező azt írta, forgalommal szemben, tehát valószínűsítem, hogy kétvágányú pályáról van szó. Ott hiába hallod a vonatot a hátad mögül, a füleddel nem tudod megállapítani, melyik vágányon jön (nem biztos, hogy a melletted lévőn).
Mellesleg 100 km/h-ról vészfékezve vagy 120-ról... Nagyjából annyi a különbség, hogy ha benézed a dolgot, nem 70 km/h-val vágja át a nyakad a fékező vonat kereke, csak 40-nel. Sokkal kíméletesebb halál, és a helyszínelőknek is kisebb sugarú körből kell begyűjteni a maradékot.
Egyébként meg szerintem sokkal fárasztóbb a vágányokon gyalogolni kilométereket, mint az aszfaltúton. Főleg, ha öt másodpercenként hátrafordulsz megnézni, hogy nem akar-e a hátadba állni a Balkán-expressz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!