Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért vezetik a vonatot ha a...

Miért vezetik a vonatot ha a sínen van és kanyarodik?

Figyelt kérdés
sose értettem...

2014. febr. 6. 14:34
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert nem lát.
2014. febr. 6. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
:) Fékezni és gyorsítani azért csak kell. De amúgy igazad van, a legjobban automatizált közlekedési eszköz nem véletlenül a vonat.
2014. febr. 6. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Mindenképpen kell egy felelős, döntéshozó személy, aki odafigyel és vészhelyzetben megfelelően reagál. Például a vonat elé ténfereg egy részeg ember, amit a vonatvezető már észrevesz fél kilométerről és reagál, lassít annyira, hogy ha pár másodperc múlva sem tántorog odébb, akkor meg tudjon állni. Vagy figyeli a sínek állapotát is és ha gyanús tárgyat lát rajta (amit egy számítógép nem biztos, hogy felismerne), akkor lassít. Sok olyan szituáció adódhat, amit egy embernek kell megoldania. Később ez változhat, de akkor is drágább lesz felszerelni intelligens számítógépekkel a mozdonyt, mint fizetni egy masiniszta bérét. A vonat vezetésén kívül még van sok egyéb feladata is a vonat vezetőjének.
2014. febr. 6. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Kedves előző válaszoló!

A mozdonyvezető 500 m alatt nem tudja megállítani a vonatot. Egy 100-120 KM/H-val közlekedő, kb. 5-6 kocsis személyvonat vészfékútja 550-600 m. És ha nem 500 m-el a vonat előtt lép be az űrszelvénybe az említett személy, hanem mondjuk 20-30 m-el, akkor egyáltalán nincs lehetőség a megállásra, hiába vészfékez, kürtöl, az embernek nincs ideje elugrani, ha 50 m-t 1,5 s. alatt megtesz a vonat.

2014. febr. 8. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Eltérünk a témától, de...

1.Nem volt megadva sem a vonat sebessége, sem az, hogy milyen a mozdony, milyen vasúti kocsikból mennyit húz magával és a többi adat sem (időjárás, hőmérséklet, egyebek), amelyből kiszámítható a féktáv, mert az eset csak egy egyszerű példa volt. De vegyük a körülmények szerinti 1km-nek a féktávolságot, a példában az volt, hogy 1km-el előre észlel valamit az ember, 500m alatt lassíthat annyira, hogy a másik 500m alatt meg tudjon állni.

2.Bárki beláthatja, hogy itt nem egy öngyilkosjelölt, vagy egy figyelmetlen autós, vagy egy ugró szarvas, stb. szerepelt a példában, hanem egy lereagálható helyzet.

3.Léteznek önvezető kötött pályás személyszállító közlekedési eszközök, de ezeknél is van egy ember, vagy a fülkében, vagy a központi irányítóban, aki be tud avatkozni, ha úgy ítéli meg, hogy ez szükséges. Vannak önvezető autók is, de hogy ezek annyira fejlettek, biztonságosak legyenek, hogy beüljünk és csak bepötyögjük az útcélt, és gond nélkül elvigyen oda, ahhoz még sok évnek el kell telnie. Az autógyártók, vagy az olyan cégek, mint a google, még csak kísérleteznek, vannak már jó eredmények, de senki nem merné még piacra dobni az önműködő rendszerét.

2014. febr. 8. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Igen, oké, nem kötekedni akartam :) csak kiegészíteni az információt!
2014. febr. 8. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
Kanyarodjunk el még jobban a témától. :) "Pályás" szemmel komoly hátránya az automatizált rendszereknek, hogy a gyorsítás-lassítás szinte centiméterre pontosan ugyanott történik mindig, ezáltal egyes szakaszok sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve, mint mások. Ez emberi mozdonyvezetőné nem fordul elő.
2014. febr. 8. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Pontosan! Egyetértek!
2014. febr. 9. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Kosz a vàlaszokat... 2rdekesmiken tudtok vitatkozniXDXD
2014. febr. 17. 15:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!