Miért vezetik a vonatot ha a sínen van és kanyarodik?















Kedves előző válaszoló!
A mozdonyvezető 500 m alatt nem tudja megállítani a vonatot. Egy 100-120 KM/H-val közlekedő, kb. 5-6 kocsis személyvonat vészfékútja 550-600 m. És ha nem 500 m-el a vonat előtt lép be az űrszelvénybe az említett személy, hanem mondjuk 20-30 m-el, akkor egyáltalán nincs lehetőség a megállásra, hiába vészfékez, kürtöl, az embernek nincs ideje elugrani, ha 50 m-t 1,5 s. alatt megtesz a vonat.





Eltérünk a témától, de...
1.Nem volt megadva sem a vonat sebessége, sem az, hogy milyen a mozdony, milyen vasúti kocsikból mennyit húz magával és a többi adat sem (időjárás, hőmérséklet, egyebek), amelyből kiszámítható a féktáv, mert az eset csak egy egyszerű példa volt. De vegyük a körülmények szerinti 1km-nek a féktávolságot, a példában az volt, hogy 1km-el előre észlel valamit az ember, 500m alatt lassíthat annyira, hogy a másik 500m alatt meg tudjon állni.
2.Bárki beláthatja, hogy itt nem egy öngyilkosjelölt, vagy egy figyelmetlen autós, vagy egy ugró szarvas, stb. szerepelt a példában, hanem egy lereagálható helyzet.
3.Léteznek önvezető kötött pályás személyszállító közlekedési eszközök, de ezeknél is van egy ember, vagy a fülkében, vagy a központi irányítóban, aki be tud avatkozni, ha úgy ítéli meg, hogy ez szükséges. Vannak önvezető autók is, de hogy ezek annyira fejlettek, biztonságosak legyenek, hogy beüljünk és csak bepötyögjük az útcélt, és gond nélkül elvigyen oda, ahhoz még sok évnek el kell telnie. Az autógyártók, vagy az olyan cégek, mint a google, még csak kísérleteznek, vannak már jó eredmények, de senki nem merné még piacra dobni az önműködő rendszerét.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!