A kettes metrót miért ketten vezetik?





azért mert 2-es metró.
Képzeld el majd micsoda szorongás lesz a 4-es metró vezetőfülkéjében. :)
amúgy valószínűleg tanulót láttál, azért ültek bent ketten. Vagy esetleg pályamunkást.















Én tudom a tutit!
Az egyik tudja odafelé, a másik visszafelé az utat! No ezért vannak ketten!
XD





Látom nem kaptál túl korrekt választ.
Szögezzük le, hogy a kettesen sem indítható a jármű amíg minden ajtó be nem záródott, ez független attól, hogy 2-en vannak vagy egyedül esetleg 4-en.
Ezt zöldhuroknak nevezik, amíg minden ajtó végállásba nem ér, addig nem jön meg a zöldhurok és vontatás tiltás van.
Segédvezetőre azért van szükség, mert a 2-es metrón semmilyen gépi menetvezérlés és ellenőrzés nincsen. Egyedül a jelzőknél vannak autostopnak nevezett szerkezetek, melyek vörös jelzéskép esetén felemelkednek, és ha a jármű a vörös jelző mellett próbál elhaladni, akkor a jármű elején egy "vészfék kart" megüt és vészfékezi a szerelvényt.
A szelep lábbal történő aktiválása itt látható:
Itt még a szelepet is látod, igaz ez cseh szerelvény, de az elv és a kialakítás ugyanaz:
Azaz tegyünk fel egy képzeletbeli esetet: A 2-es metrón egyedül lenne a vezető, és rosszul lenne. A jelzők mindig szabadok előtte, soha nem találkozik vörös jelzővel ami vészfékezne, így ha a vezető bármi okból cselekvőképtelen lesz (elalszik, szívrohamot kap, meghal, stb) akkor akár teljes sebességgel rohanhat bele az Örs Vezér tere közepébe, ha addig ki nem siklik...
Nagy valószínűséggel időben észrevenné a menetirányító is, hogy nem áll meg állomásokon, vagy túlságosan közelít az előttes vonathoz, de az esélye nem 0 ennek a képzelt eseménynek.
Ugyanígy a kettesen semmilyen gépi ellenőrzése nincsen a sebességhatár betartásának, ez is a segédvezető feladata. Ha magasabb sebességgel közlekedne a motorkocsi vezető, figyelmeztetnie kell, majd ha nem reagál, vészfékezni.
Ha megnézed, az állomásra behaladó szerelvényen is a segédvezető mindig markol egy kart. Az is vészfékszelep. Ha bármilyen akadályt észlel, eléjük ugranak, vagy a vezér valamiért nem akar fékezni, megállni, azonnal közbelép.
Itt a jobb kezével látható, hogy markolássza a kart:
Tehát szumma: A gépi biztonságnövelés hiánya miatt van második személy.





A kettes szerelvényei mármint a régi oroszok, még nem olyan modernek mint az újabbak és oda kettő ember kell. Egy aki az ajtókat zárja, és nyitja meg figyeli, egy meg aki ugye vezeti a metrót.
Persze néha tanulót szoktak betenni oda, aztán váltják egymást, hogy ha bedobnák a mély vízbe és egyedül kell mennie egy modernebb járgánnyal akkor ne pánikoljon be ha valami nem tiszta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!