Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A kettes metrót miért ketten...

A kettes metrót miért ketten vezetik?

Figyelt kérdés
2012. aug. 20. 00:17
 1/9 anonim ***** válasza:
50%

azért mert 2-es metró.

Képzeld el majd micsoda szorongás lesz a 4-es metró vezetőfülkéjében. :)


amúgy valószínűleg tanulót láttál, azért ültek bent ketten. Vagy esetleg pályamunkást.

2012. aug. 20. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Nem tanuló volt. Mindig ketten vannak (legalábbis amikor én megyek, igen). A hármason és az egyesen is egy ember van.
2012. aug. 20. 00:24
 3/9 bp1985 ***** válasza:
59%
Azért, mert van a vezető, meg a segédvezető. Fékezés, és ajtónyitás miatt van a segédvezető.
2012. aug. 20. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
És a hármas metrón nem kell "segédvezető"?
2012. aug. 20. 00:35
 5/9 anonim ***** válasza:
37%
Nem, ott AVR (automata vonatszabályozó rendszer) van, ez azt jelenti, hogy a szerelvény nem indítható, amíg az összes ajtó be nem csukódik, ezért nincs szükség külön "ajtófelelősre".
2012. aug. 20. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Áhh, köszönöm végre a választ.
2012. aug. 20. 01:07
 7/9 anonim ***** válasza:
19%

Én tudom a tutit!

Az egyik tudja odafelé, a másik visszafelé az utat! No ezért vannak ketten!

XD

2012. aug. 20. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Látom nem kaptál túl korrekt választ.

Szögezzük le, hogy a kettesen sem indítható a jármű amíg minden ajtó be nem záródott, ez független attól, hogy 2-en vannak vagy egyedül esetleg 4-en.

Ezt zöldhuroknak nevezik, amíg minden ajtó végállásba nem ér, addig nem jön meg a zöldhurok és vontatás tiltás van.


Segédvezetőre azért van szükség, mert a 2-es metrón semmilyen gépi menetvezérlés és ellenőrzés nincsen. Egyedül a jelzőknél vannak autostopnak nevezett szerkezetek, melyek vörös jelzéskép esetén felemelkednek, és ha a jármű a vörös jelző mellett próbál elhaladni, akkor a jármű elején egy "vészfék kart" megüt és vészfékezi a szerelvényt.

A szelep lábbal történő aktiválása itt látható:

[link]

Itt még a szelepet is látod, igaz ez cseh szerelvény, de az elv és a kialakítás ugyanaz:

[link]


Azaz tegyünk fel egy képzeletbeli esetet: A 2-es metrón egyedül lenne a vezető, és rosszul lenne. A jelzők mindig szabadok előtte, soha nem találkozik vörös jelzővel ami vészfékezne, így ha a vezető bármi okból cselekvőképtelen lesz (elalszik, szívrohamot kap, meghal, stb) akkor akár teljes sebességgel rohanhat bele az Örs Vezér tere közepébe, ha addig ki nem siklik...

Nagy valószínűséggel időben észrevenné a menetirányító is, hogy nem áll meg állomásokon, vagy túlságosan közelít az előttes vonathoz, de az esélye nem 0 ennek a képzelt eseménynek.

Ugyanígy a kettesen semmilyen gépi ellenőrzése nincsen a sebességhatár betartásának, ez is a segédvezető feladata. Ha magasabb sebességgel közlekedne a motorkocsi vezető, figyelmeztetnie kell, majd ha nem reagál, vészfékezni.


Ha megnézed, az állomásra behaladó szerelvényen is a segédvezető mindig markol egy kart. Az is vészfékszelep. Ha bármilyen akadályt észlel, eléjük ugranak, vagy a vezér valamiért nem akar fékezni, megállni, azonnal közbelép.

Itt a jobb kezével látható, hogy markolássza a kart:

[link]



Tehát szumma: A gépi biztonságnövelés hiánya miatt van második személy.

2012. aug. 20. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A kettes szerelvényei mármint a régi oroszok, még nem olyan modernek mint az újabbak és oda kettő ember kell. Egy aki az ajtókat zárja, és nyitja meg figyeli, egy meg aki ugye vezeti a metrót.

Persze néha tanulót szoktak betenni oda, aztán váltják egymást, hogy ha bedobnák a mély vízbe és egyedül kell mennie egy modernebb járgánnyal akkor ne pánikoljon be ha valami nem tiszta.

2013. máj. 23. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!