Igényelhetem a visszatérítést?
A meghirdetett Üzletszabályzatunk III. Fejezet, 1.3.1. pontja alapján a belföldi forgalomban közlekedő feláras vonatok vasúthibára visszavezethető késése esetén, az Utas átalány-kártérítésre jogosult a menetjegyen feltüntetett indulási állomás és célállomás között, amelynek mértéke:
- 30 -119 perc késés esetén a menetjegy árának 25%-a;
- 120 perc vagy annál nagyobb késés esetén a menetjegy árának 50%-a.
Az átalány-kártérítés számításának alapja a menetjegy árának a késett vonatra eső része, menettérti útra kiadott menetjegy esetén a menettérti jegy árának azon útra (oda vagy vissza) eső része, amely út során az Utas a késést elszenvedte.
Jelezzük, hogy a MÁV-START az Utassal szembeni kártérítési felelőssége alól vis maior esetében mentesülhet. Nem kérhető kártérítés, ha az Utas nem rendelkezett menetjeggyel és pót-és helyjeggyel, pótjeggyel, vagy helyjeggyel.
Jelen esetben valószínűleg nincs szó vis maiorról, tartós felsővezetéki zárlat keletkezett felsővezeték-szakadás miatt és emiatt egy ideig mindkét vágányon állt a forgalom. Az EU utasjogi normáinak értelmében 90 perces késés esetén visszajár a jegyár 25 százaléka.
(Mondjuk a helyedben onnan már esetleg bebuszoztam volna Tatabányára, bár persze ez menetrendfüggő.)
Figyi. Ha egy bolt azt mondja, hogy kapsz egy ingyen nyalókát ha veszel két liter kakaót, akkor hiába mondogatod, hogy te vettél 2 liter tejet, nem fogsz ajándék nyalókát kapni.
Itt ugyanez van: csak feláras vonatokra jár kártérítés. Mindegy hogy milyen jegyed van arra ki mit firkált rá, a lényeg, hogy nem feláras vonaton utaztál, és így nem jár kártérítés.
És melyik szögről kellene buszt leaksztani neked VASÁRNAP ESTE? Szerinted?
Mindenki azt gondolja, hogy 10 km-enként 3 járó motorú busz várja felfűtve ugrásra készen az indulást, hátha menni kell... természetesen ez is megoldható lenne, csak 10x ennyi jegyárért.
Most jelenleg nem megoldható. A volánok is buszkiadási gonddal küzdenek, nem tudnak ők sem a szögről buszt akasztani.
Rendszeresen látom a jelentéseket, hogy 2-3 volántársaságot is megkeres az üzemirányító és vagy nem tudnak buszt adni, vagy annyira lehetetlen időpont alatt (2-3 órán belül) hogy addigra a hiba elhárul.
Még egy Budapest szintű településen is azt mondja a BKV hogy 1 óránbelül tud adni 2 (KETTŐ) buszt. Mire mész vele? Egy csuklós busz 1 kocsinyi ember. Ha nagyon felzsúfolódnak legyen még +10 ember. Egy 4-5 kocsis gyorsvonatra kellene minimum 4 csuklós busz.
Gyakorlatilag majdnem a lehetetlennel határos a pótlás ilyen esetekben. Főleg ennyire operatívan, hogy "most azonnal kellene".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!