Szerintetek a MÁV jogosan vetet pótjegyet az IC-n?
A Szeged-Budapest vonalon utazom rendszeresen, régebben inkább gyorsvonaton utaztam, de mióta rendszeresen tanulok útközben, jobban szeretek IC-vel jönni-menni. Nem érzem azonban túlságosan jogosnak a pótjegyet olyan szolgáltatásokért, amelyeket más viszonylatokon a menetjegy áráért is megkapok. Sőt, ma lettem igazán pipa, mikor elbumliztam a Nyugatiba, megvettem a jegyet, meg az IC-kiegészítést teljes áron, mert persze vasárnap délután, amikor a legtöbben utaznak haza a fővárosból/ba, nincs elővételi kedvezmény (bár ez biztos nem kizárólagosan MÁV-gyakorlat). Szóval a menetokmányok birtokában megkeresem a vonatomat, és látom, hogy a három IC-kocsi elé egy sor posta-Bhv van besorolva, amin ugyanúgy van Wi-Fi, hasonló kényelmű osztott ülés, asztal...tulajdonképpen az összes többi pótjegyet váltóval együtt hülyére vett minket a MÁV.
Gyorsabb eljutás sem jár a plusz pénzért, mióta hibridgyorsok járnak a vonalon (bár a különbség valóban csak kb. 15 perc, de akkor is). Mire fel hát a pótjegy fizettetése? Persze van lépés az egység felé, bevezették a gyorsvonati pótjegyet, csak azt annak is fizetnie kell, aki egy kohószökevény By-on zötyög kétszáz kilométert, amin nemhogy internet, de tisztességes mosdó sincsen.
Véleményem szerint tehát a helyjegyet kéne csak meghagyni, a pótdíjazást pedig felejtse el a MÁV eladdig, míg tényleg nem nyújt érte többletszolgáltatást.
Szerintem még mindig van értelme az IC-nek azon a vonaton, mert magasabb minőséget képvisel a többi kocsinál. A korábbi "tiszta" IC-khez képest 3 megállással több van most (Nagykőrös, Kistelek, Szatymaz) ami nagyrészt műszaki adottság az egyvágányú pálya miatt. Szerintem +3 megállásért cserébe sokkal többet kapunk az órás eljutási lehetőséggel.
Én by-ban is szívesebben utazom mint a szűk kényelmetlen buszüléses posta-bhv-ban. A lengyel gyorsvonati kocsik is lestrapáltak, legjobbak talán a félig elsőosztályú AB kocsik ahol a másodosztályú rész is plüssüléses.
Tájékoztatásul: a MÁV-Startnál ab ovo nem szolgáltatásarányosak a menetdíjak, ez NEM a szegedi IC-k sajátossága. Flirtön 160-nal csapatni ugyanannyiba kerül azonos távon, mint 30-cal dülöngélni a pusztában egy szakadt Bz-n. És vice versa: azonos megállások, menetidők, járműpark és távolság esetén is fizethetsz x Ft-ot vagy x+150-et, ha épp pótjegyköteles gyorst fogsz ki.
Amúgy kaptál egy fontos pluszszolgáltatást, az ülőhelybiztosítást!
Nem is állítom, hogy egyedül ez a vonal lenne problémás, csak mivel én ezt használom, ezzel példálóztam.
Azt pedig tisztázzuk, hogy az ülőhelybiztosítást nem a pótjegyért kapom, az a helyjegy után jár (csak a kettőt egyben adják ki)! Ezért is írtam, hogy azt meg lehetne tartani, a pótjegyet meg elvetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!