Miért kell bekötni magunkat az autóban, ha a buszokon nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Én meg a kamionosokon gondolkodtam, hogy azt meg az ágyhoz kéne szíjjazni, mert amíg az egyik sofőr békésen vezetget bekötött övvel a másik aki hátul alszik simán a szélvédőnek csapódhat egy nagy koccanásnál."
Én úgy tudom elég sokáig tilos volt, legalábbis olyan szabályról nem tudok, ami ezt itthon megengedné. Arról viszont hallottam, hogy külföldön lehet, de csak akkor ha van az ágynál valami rögzítő alkalmatosság, ami megakadályozza, hogy s3gg3l előre kiugorjon a szélvédőn. De majd erre válaszolnak a nemzetközizők :)
A többit már leírták előttem, mert az esetek 99,9999999%-ban megvéd. Én már egy másik ilyen kérdésnél felvetettem, hogy legyen egy olyan szabály, hogy " a biztonsági öv használata kötelező, kivéve ha..."
Ha,valaki nem akarja. Aki nem akarja, az rakjon ki a két szélvédőre egy kis matricát, hogy ő nem használja és kössön egy baleseti biztosítást bármelyik biztosítónál. Legyen egy formanyomtatvány, kitölti ő is és a biztosító is. Ezután, ha baleset éri az összes költségét a biztosítója fizeti. A tűzoltók kivonulási díjától a mentőn át akár a több milliós kórházi költségekig.
Tavaly 449-en haltak meg közúti balesetben, abból 285 nem volt bekötve. 16672-en szenvedtek súlyos vagy könnyebb sérülést, ebből 8630 fő nem használt övet. Ha ezeknek az összes költségét átlag egy millával számoljuk, akkor ez évi 9mrd forint.
És mi a helyzet a busszal? A tempo100-as buszokon elöl kötelező az öv. A busz vezetője komolyabb orvosi vizsgálatra megy 5 évente(bár ez is olyan, hogy...),tisztában van a közlekedés szabályaival,nem száguld ész nélkül ( főleg ha álló utasok is vannak), korlátozott a vezetési és munkaideje ( így elméletileg fáradtan nem vezethet). Ezen felül a tömegközlekedésben túl nagy macera lenne az öv a lehetséges kockázathoz képest. Meg akkor hogy állnál a 7-es buszon? :D
Amúgy tavaly a 15 174 balesetből 201-et okozott tömegközlekedési eszköz, amiből ha levonjuk a 45 gyalogos gázolást akkor nem is rossz a maradék 156. 1% ( és ha még ebből levonjuk a román/bulgár tranzit buszokat.. :D )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Én meg a kamionosokon gondolkodtam, hogy azt meg az ágyhoz kéne szíjjazni, mert amíg az egyik sofőr békésen vezetget bekötött övvel a másik aki hátul alszik simán a szélvédőnek csapódhat egy nagy koccanásnál."
Én "négykezeztem" egy ideig, ahogy mi hívjuk. Igen ez veszélyes lehet. De a dolog úgy merül fel, hogy mi a jó nekem, ha egy az ülésbe szabályosan beszíjazott kolléga vált le, aki semmit nem aludt, vagy egy szabálytalanul az ágyon fekvő, aki tudott hunyni pár órát? Én az utóbbit választom.
Más, nekem tényleg van egy kollégám aki meghalt volna, ha be van kötve. Sok éve elszállt valahol, de úgy, hogy a repülő kamion alatt még két autó elment mielőtt földet ért. Kórházban volt sokáig odakint, és az öv levágta volna a fejét, ha be lett volna kötve. Tudom, hogy ez a ritka kivétel, de van ilyen.
Olyat is ismertem, aki relatíve kis sebességnél felborult, a pilóta nem volt bekötve, átesett a jobb oldalra, és a betört szélvédő széle tőből levágta a karját. Nem hallomás, megtörtént.
Rossz szokásom, hogy én sem használom, volt már két közepesen súlyos balesetem, megúsztam karcolásokkal mindkettőt öv nélkül. De ez csak szerencse.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért itt megjegyezném, hogy a biztonsági övvel felszerelt autóbuszokon, ugyanúgy kötelező becsatolni az övet, mint egy személygépjárműben!
De teszem hozzá, melyik rendőr fog megállítani akár egy menetrend szerinti autóbuszt, és azt végig ellenőrizni?
Egyébként, ha az autóbuszt baleset éri, és neked nem volt bekötve az öved, akkor nem kapsz kártérítést.
Tessék visszaemlékezni 2011-re, mikor a 21-es úton elütött egy menetrend szerinti autóbusz egy szarvast, majd felborult.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tévedés!
Egy bizonyos sebesség felett, a buszokon is kötelező a biztonsági öv használata + álló utast nem is szállíthat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért mert a buszokon állóhely is van és nem lenne korrekt azokkal szemben...
Másrészt meg helyi buszon szerinted ki csatolgatná az övet és milyen állapotba lenne az egy nap után 2000 embertől.
A harmadik ok az az hogy a busz egy viszonylag lassan közlekedő hatalmas tömegű kiszámítható mozgású jól látható jármű amit magas szintű sofőrök vezetnek mindennapi rutinnal hátuk mögött sok sok millió-km et már megtéve.
Vonaton villamoson metrón miért nincs??
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!