Mit keres kvarchomok a buszokon?
Homokszórót azért kell minden villamoskocsira felszerelni, mert a sínre szórt homok az egyik leghatásosabb módja a megcsúszó kerekek megakasztásának. Esős időben így alapvető jelentőségű, a villamos csak így képes időben lefékezni.
A homokszórót a házi csuklóson pedállal lehet üzemeltetni - a vezetőálláshoz közelebb eső homoktartályból lehet adagolni a homokot az első futó tengely elé. Ez fékezésnél nem annyira problémás. Azonban elindulásnál - mivel nem hajtott tengely elé homokoznak - nem segít azonnal a homokszórás. A mai napig megfigyelhető, hogy esős időben elindulásnál rettenetesen kipörög a kocsi hajtott tengelye, amíg elér a kocsi az egy tengelytávnyival előtte lévő homokozott pályaszakaszra. Majd egy hatalmas porfelhővel megakad a kerék, és ekkor végre el tud indulni a villamos. A kocsik amúgy is igen csúsznak, még száraz időben is könnyű a hajtott kerekeket kipörgetni.
Miskolcon a homokszórót áttették a hajtott tengely elé: ekkor viszont ha a legelső futó tengely csúszik meg, akkor azt nem lehet homokozással megállítani - így viszont ez a kerék lapot kaphat a blokkolástól.
Lásd: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!