Perelhető-e valamilyen jogcímen a közlekedési vállalat?
A buszos nem kötelezhető pénzváltásra, ezt már leírták előttem. Tehát ha olyan címlettel akarsz fizetni, amiből a buszos éppen nem tud visszaadni, akkor három lehetőséged is van:
1. Leszállsz a buszról, és megvárod a következő járatot, bízva benne, hogy annál a sofőrnél lesz elegendő apró.
2. Leszállsz a buszról, és nem bízol benne, hogy a következő járaton lesz apró, tehát felválttatod egy közeli boltban, kocsmában a címletedet apróra, és mégy a következő járattal.
3. Ha mégis annyira nagyon azzal a járattal akarsz utazni, akkor kifizeted az ezreseddel a buszjegyet, így támogatva a közlekedési vállalatot a fennmaradó összeggel. Hidd el, örülni fognak neki.
Hiába pattogsz, nem neked volt igazad. Máskor majd nem utólag kell hisztizni, hanem előre gondoskodni róla, hogy legyen nálad elegendő apró a menetjegy pontos vételárának kifizetésére.
"Bocs, de nekem meg milyen jogon szabja meg egy bármilyen vállalta, hogy mennyi apró legyen nálam? "
Semmilyen jogon -de a JEGYPÉNZTÁRBAN akkor veszel jegyet olyan címlettel, amikor csak akarsz. Az, hogy a buszon lehet jegyet venni csak egy kis extra kényelmi szolgáltatás amivel te nem tudtál élni.
De komolyan érdekel, a Coca Cola automatát üzemeltető céget is beperled, amiért nem tudsz beletömködni egy ötezrest egy kóláért?!
Azért problèmamegoldásból jól megbuktál, kérdező. Elég sok lehetőséged lett volna:
1. A többi utassal felváltatod a pènzt.
2. Odaadod az ezrest és majd ha már lesz elég váltópénze a sofőrnek, visszakapod a visszajárót.
3. Elismervényt íratsz és postán kapod meg a visszajárót (elvileg van erre lehetőség ilyen esetekben, bár nagyon ritka)
4. Meghívatod magadat egy utastársaddal. Nyilván nem lehetett nagy összeg, én valszeg lettem volna olyan jó arc, hogy kisegítelek apróval.
5. Előre felváltod az ezrest (bár a fāsz gondolná, hogy egy ezres sok lesz, hacsak nem valami 10 km-es 90%-os jegy volt az ügylet tárgya.)
Szóval eléggé láma voltál szerintem.
Hova tűnt a válaszom, s miért?
Mi rossz volt abban, hogy leírtam, akkor perelhető a cég, ha nem törvényesen látja el a feladatát, s ebből a kérdezőnek bizonyítottan anyagi vagy erkölcsi kára keletkezett.
Igaza van az eddigi válaszolóknak is, sajnos ezzel tényleg nem lehet mit tenni, ez áll a szabályzatukban.
Viszont azt tényleg nem értem, hogy miért nem lehet utólag kipostázni a fennmaradó összeget. Vasúton így megy, ha egy kisebb állomáson nincs lehetőség visszaadni a pénzből; név, elérhetőség papírra vetve, aztán majd valamikor megérkezik. Egyszerű, de tökéletesen működik (plusz még egy érv arra, hogy miért utazzon valaki inkább vonattal). Azt se értem, hogy miért nem lehet egy bizonyos mennyiségű apróval útnak indítani a buszt reggel (természetesen nem a sofőr zsebéből), mert az is megelőzhetné az ilyen konfliktusokat.
"Egyszerű, de tökéletesen működik "
Amikor a szakdolgozatomat írtam a vasútnál pénztári témáról rákérdeztem erre a lehetőségre. Azt mondta az illetékes pénztáros, hogy a 20 éves pénztári pályafutása alatt talán 1 esetben történt meg, hogy alkalmazták. Tehát már régen sem igazán hagyta ott az ember a pénzét pluszban a pénztárban manapság még annyira sem...
"Azt se értem, hogy miért nem lehet egy bizonyos mennyiségű apróval útnak indítani a buszt reggel"
Lehet, és meg is teszik. Csak ha előtted volt már 28 felszálló, és mind nagyobb címletekkel fizetett (mert egyik se volt képes gondoskodni kellő mennyiségű apróról), akkor simán elfogyhat az aprópénz, mire rád kerül a sor. Azt meg nem lehet, hogy két raklapnyi aprót hurcolásszon minden busz a puttonyban, hogy biztosan vissza tudjon adni mindenkinek és mindenkor a buszsofőr.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!