A négyes metró átadása után melyik metróvonalat lenne a legfontosabb tovább építeni szerintetek?
Jóember, akkor mondjál már olyan települést Magyarországon, ami Budapest vonzáskörzetén kívül fekszik és ahol rentábilis lenne metrót építeni! 10000 utas/terheltebb irány/csúcsóra a mértékadó, ez alatt semmi értelme emmentálivá lyuggatni egy települést.
Budapesten elsődlegesen az M2-H8 összekötés és az M5 vonal kiépítése a fontos, ezek közül az előbbi a kisebb falat, bár első körön az M5 úgyis csak dél felől az Astoriáig lesz megépítve, ami szintén nem akkora projekt, mint az M4 volt - bár alapos átépítés kell majd a H6, H7 vonalakon is, plusz járműpark, stb., de nagyon jó megtérülési mutatói vannak a projektnek.
Az M3 hosszabbítás ehhez képest sokadrangú, hiába bántó ez a Kápmegyerieknek. Ott egy új vasúti megálló lenne a jó megoldás, ráhordó buszokkal.
Ami pedig a realitásokat illeti, az M3 felújítása úgyis elviszi a kasszát a 2014-2020-as költségvetési ciklusban.
Ez úgy hülyeség, ahogy van. Már az előző századfordulón megkezdődött az ipar kitelepítése Budapest belső területeiről az agglomerációba és ez aztán az 1960-as évektől kezdve a főváros-centrikus helyett vidék-centrikus iparfejlesztésben folytatódott. Ipari üzem mára alig maradt Budapest területén.
Azt meg végképp nem értem, miért lenne fejlesztő hatása egy olyan metróvonalnak, amelyen megfelelő utasszám híján csak 15-30 percenként járnak a vonatok. Ennél egy 5-10 percenként járó villamos ezerszer többet ér, mert jobban kiszolgálja a mobilitási igényeket: sűrűbb a követés és könnyebben leköveti a fő utasáramlási irányokat, hiszen egyszerű elágazásokat, új szakaszokat építeni. A metró ezzel szemben egy tengelyre csatornázza be az amúgy szerteágazó utasáramlatokat, mesterségesen, ami sokszor plusz átszállásokat generál. Az átszállással elvesztett időt pedig nem lehet visszapótolni, ha ritka a követés és rövid a vonal.
Sajnos ezzel az új Alstom metrókocsikkal a 2-es metró összekötése a gödöllői hévvel projekt kb 15-20 évvel késlelteti. Sajnos jelen állapotban ugye az új metrókocsik nem lennének alkalmasak a hév vonalán való közlekedésre. Volt aki azt javasolta, vetette fel, hogy csak egy áramszedőt kellene felszerelni az Alstom kocsikra. Sajnos ez nem olyan egyszerű! Jó rendben, kapjanak áramszedőt a felső vezeték miatt. CSak akkor a hév vonalán magas peronokat kellene kiépíteni. Ami elég költséges, sok helyen nem megoldható, illetve akkor a mozgáskorlátozottakra is gondolni kéne. A másik probléma, hogy a jelenlegi járműpark létszáma kevés lenne a vonal teljes kiszolgálásához.
Talán az egyik megoldás, hogy a jelenlegi járműpark a M3-as vonalra kerülnének, és új járműveket szereznének be. De ez se egyszerű ötlet lenne. Az alstom kocsik rövidebbek, mint az M3-as orosz metrókocsik. Bővíteni kellene őket.
Arról se szabad megfeledkeznünk, hogy az M1-es vonal járműparkját lassan cserélni kell, ami nem lesz egyszerű a vonal egyedisége miatt.
Sajnos az összes gondolat sokkba kerülne. Talán 20 év múlva teljesül a felvetés.
Badarság. Ha kész a 4 metró, akkor a másik 3 nak neki állni és szét kapni. Az utolsó betondarabot is felújítani. Nekem legalábbis ne mondjátok hogy oda lent egy Hong Kong vagy Párizsi metró szintű a karbantartás, mert röhögőgörcsöt kapok.
Ha a BKV buszok karbantartásából indulok ki, csoda hogy még nem úszunk lent a peronon.
Meg kellene már érteni. Budapest nem akkora város és nincs akkora agglomerációja hogy mindent mindennel összekeljen kötni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!