Az Ikarus 266 laprugós futóművel rendelkezik tudtommal, de az Ikarus 260nak milyenek?
Az Ikarus 412 gondolom légrugós. Ott sokszor volt, hogy amikor a busz a megállóba érkezett, látni lehetett, hogy a jobb oldala magasabban van, mint a bal. Belépéskor jó magasan volt a padló a járdához képest.
Szóval ez annyira nem igaz, hogy mindig vízszintes és állandó magasságú a karosszéria a légrugó esetében.
Valóban igaz, hogy a felfüggesztés vízszintes.
Aki mást állít, az nem tudja mit beszél.
Amikor még volt Ikarus, dolgoztam egy darabig ott. Tengelyenként és oldalanként egy-egy (cagy kerekenként, ha úgy tetszik) volt egy-egy hosszú csuklós karral rendelkező, a karosszériához rögzített szelep, aminek a karja a futóműre volt kötve. Ha a futómű közelebb került a kasztnihoz, levegőt engedett a légrugóba, ha távolabb került, levegőt engedett ki a rugóból. Ha épp nem aknán állt a busz, és alá akart nézni az ember, elég volt csak ennek a szelepnek a karján a csuklót szétakasztani, és eltolni szélső helyzetbe: olyan magasra emelte magát, hogy nem is hinné az ember. Ha csak épp meg akart nézni valamit, akkor arra pont elég volt (alábakolással, azért egy légrugóra nem bíznám az életem, csúnyán össze tudja az embert karcolni egy busz, ha csak úgy ráesik...)
Bármilyen nemű utcán látott "nem vízszintes" probléma üzemzavart jelent.
Pontosítanám ezt is, nem vízszintbe állt, hanem a tengely dőlésszögét követte, ha valamelyik kerék defektes volt, utánament a kasztni is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!