Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az Ikarus 266 laprugós futóműv...

Az Ikarus 266 laprugós futóművel rendelkezik tudtommal, de az Ikarus 260nak milyenek?

Figyelt kérdés
A kettő közül melyiknek jobb és miért?

2013. dec. 22. 07:51
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Légrugós. Karbantartás-igényesebb maga a légrugó, de kényelmesebb az utasoknak és nyilván a busz egész szerkezetére nézve kevesebb rezgést, ütést ad át.
2013. dec. 22. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Mindig vízszintes és állandó magasságú a karosszéria, ez is a légrugó előnyei közé tartozik.
2013. dec. 22. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Az Ikarus 412 gondolom légrugós. Ott sokszor volt, hogy amikor a busz a megállóba érkezett, látni lehetett, hogy a jobb oldala magasabban van, mint a bal. Belépéskor jó magasan volt a padló a járdához képest.

Szóval ez annyira nem igaz, hogy mindig vízszintes és állandó magasságú a karosszéria a légrugó esetében.

2013. dec. 22. 17:01
 4/5 anonim ***** válasza:
68%
Valóban nem igaz, hogy a felfüggesztés mindig vízszintes, állandó magasságot biztosít. A légrugó előnyei közé tartozik ugyanis az, hogy szabályozható vele a hasmagasság és a jármű állása. Az, amit láttál, az ún. oldalra térdeplés lenne, ami az alacsonypadlós buszok sajátossága. Bár egyébként sem magas a padlószintjük, de megállóba érkezve jobbra tud billenni a busz, ezzel még tovább csökkentve a megálló és a padló közti szintkülönbséget. Tudom, amit te láttál, az pont fordítva volt: nos, ezt üzemzavarnak hívják.
2013. dec. 22. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Valóban igaz, hogy a felfüggesztés vízszintes.

Aki mást állít, az nem tudja mit beszél.

Amikor még volt Ikarus, dolgoztam egy darabig ott. Tengelyenként és oldalanként egy-egy (cagy kerekenként, ha úgy tetszik) volt egy-egy hosszú csuklós karral rendelkező, a karosszériához rögzített szelep, aminek a karja a futóműre volt kötve. Ha a futómű közelebb került a kasztnihoz, levegőt engedett a légrugóba, ha távolabb került, levegőt engedett ki a rugóból. Ha épp nem aknán állt a busz, és alá akart nézni az ember, elég volt csak ennek a szelepnek a karján a csuklót szétakasztani, és eltolni szélső helyzetbe: olyan magasra emelte magát, hogy nem is hinné az ember. Ha csak épp meg akart nézni valamit, akkor arra pont elég volt (alábakolással, azért egy légrugóra nem bíznám az életem, csúnyán össze tudja az embert karcolni egy busz, ha csak úgy ráesik...)


Bármilyen nemű utcán látott "nem vízszintes" probléma üzemzavart jelent.

Pontosítanám ezt is, nem vízszintbe állt, hanem a tengely dőlésszögét követte, ha valamelyik kerék defektes volt, utánament a kasztni is.

2013. dec. 22. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!