Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A BKV (vagy BKK vagy hogy is...

A BKV (vagy BKK vagy hogy is hívják most) öreg Ikarus 280-asainál mért van az, hogy nem képesek 30-40Km/h sebességnél gyorsabban haladni?

Figyelt kérdés
Mi fáradt el bennük, a váltó? Csak mert a motor zúg ezerrel, de nem mennek gyorsabban.
2013. nov. 17. 14:58
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a turbó tömítetlensége miatt veszik el sokszor az erő. De vannak nagyon jó állapotú 280-asok is, öröm hallgatni őket (egyszer mentem üres garázsmenetes 280-assal, úgy gyorsult 90-ig, mint egy személyautó).
2013. nov. 17. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Turbó??? Ezek még nem szívó dízelek?
2013. nov. 17. 16:18
 3/12 anonim ***** válasza:

Nem, Rába D10 van bennük.

[link]

Bal szélen ott a turbó.

2013. nov. 17. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

A buszok menetrend szerint járnak, ha kevesebb a felszálló, lassabban mennek, ha többet kell egy-egy megállóban állniuk, akkor beletaposnak.

Amúgy ezeknek a végsebessége is 70 körül van. Városi közlekedésre tervezték őket, a távolsági járatokba más hajtáslánc került.

2013. nov. 17. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Így van, a helyközi csuklósokban hosszabb manuális váltóval van ugyanez a motor.
2013. nov. 17. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Feltettem itt egy kérdést régebben és egyértelműen azt a választ kaptam, hogy szívódízel motor van bennük.


Itt is ezt olvastam: "Közvetlen befecskendezésű, soros hathengeres szívódízel..."

Forrás: [link]

Ha tényleg turbót raktak rá 40 évvel ezelőtt, akkor le a kalappal a mérnökök előtt, mert akkoriban nem nagyon használtak még turbót a dízeleken sem.

Kicsit a 200 lóerőt azért keveslem egy 10 literes turbó motorhoz. Na, de mindegy, nem lényeg, nem is ezt kérdeztem. :)


# 4! Hidd el tudok különbséget tenni abban, hogy azért megy lassan egy busz, mert nem nyomják neki a gázt, vagy azért mert nem tud. Szerintem nem normális műszakilag, ha a motor ezerrel pörög, olyan hangos és úgy zörög hogy majd szét esik, de eközben 30-cal cammogunk az M0-son.

Jártam már újabb szériás jobb állapotú Ikarusokkal, amik régebben a 7-es vonalán jártak. Azok tényleg képesek voltak normál fordulatszám tartományban, normál hangerővel tartani az 50-et sőt fel is gyorsulni rá lejtő nélkül.

2013. nov. 18. 09:43
 7/12 anonim ***** válasza:
A másik, ami szokott lenni, hogy hosszas, nem túl meredek emelkedőkön az automata váltó ide-oda kapcsolgat, fölvált hármasba, aztán lehörög a motor, visszamegy kettesbe, felpörög, utána megint fölkapcsol... egy idő után a vezető ettől agyfaszt kap, és bevágja manuális kettesbe, aztán megy ahogy megy.
2013. nov. 18. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Igen, ilyet én is tapasztaltam már! :)

Mikor pl Csepelről megy át a 36-os Pesterzsébetre a felüljárón.

2013. nov. 18. 13:23
 9/12 10 deka farhát ***** válasza:
100%
40 évvel ezelőtt lehet, hogy szívó motorral jöttek ki a mátyásföldi gyárkapun, de azóta a legtöbb buszban már legalább egyszer motort cseréltek. Meg emlékeim szerint 22-23 évesek azok a buszok, amik napi forgalomban járnak Pesten.
2013. nov. 21. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 10 deka farhát ***** válasza:

Megnéztem a linket közben, amire hivatkoztál. 280.00 szériából már csak egy maroknyi üzemel Budapesten. A .49-es szériát meg láthatod, turbós motorral szerelték.


A 200 LE körüli teljesítmény meg nem is olyan kevés, ha összehasonlítod a korabeli ('80-as évek) KGST országokban gyártott, hasonló kategóriájú dízelmotorokkal.

2013. nov. 21. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!