Miért pont a BPI és BPO rendszámmezőket kapták a budapesti Ikarus 200 és 400-as szériájú buszok?
A régi rendszámok két betű négy szám formában voltak.
Ezzel kezdődöt ta hagyomány. A BP volt a két betű, ez után nullával, vagy eggyel folytatódott a szám.
Ebből következik, hogy az új formátum életbeléptével csak átalakították a harmadik karaktert (0, 1) betűvé (o, i).
A 412-es széria viszont nem tudom, hogy hogyan kaphatta a BP-s rendszámot, hisz már jóval a régi rendszámok után kerültek állományba.
"hisz már jóval a régi rendszámok után kerültek állományba."
Fenntartották a BKV-nak a tartományt. Csak a BPI-ből került ki néhány civil autóra mire észbekaptak.
"A régi rendszámok két betű négy szám formában voltak.
Ezzel kezdődöt ta hagyomány. A BP volt a két betű"
Hááát, én úgy emlékszem, hogy a két betű négy szám korszakban még BU volt a betűjel. Aztán 1990-től amikor a mostani formátumot bevezették, lett a BKV részére lefoglalva a BPO, BPI rendszám sor.
Ezt a kérdést már én is feltettem évekkel ezelőtt és meg is kaptam rá a választ.
Amúgy az hogy lehet, hogy Pécsen amíg ezek a régi Ikarusok jártak, rengetegnek BPV és BPX volt a rendszáma?
Ez alapján akkor nem inkább PEC, vagy PEO, esteleg PCO-nak kellett volna lennie ha már egyedi rendszámot kaptak?
Az Ikarus 200-as szériák eredeti rendszáma BU, BX és BY volt.
Az Ikarus 412-ek kapták meg legelőször 1999-es forgalomba kerülésükkor a BPI-001 ...stb rendszámot.
A második eresztés az Ikarus 412-ből 2001-ben érkezett, ezek BPO-215-től kezdődött.
Bővebb info:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!