Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem látni BKV ellenőrt...

Miért nem látni BKV ellenőrt mondjuk a 24-es villamoson? És ezzel szemben miért "első ajtós" a 27-es kisbusz Budán?

Figyelt kérdés
2013. okt. 16. 20:05
 1/6 anonim válasza:
100%
Következetlen és logikátlan a BKV hozzáállása a dolgokhoz...
2013. okt. 16. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Látni.
2013. okt. 16. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Azért nem látni ellenőrt, mert bevallottan is nagyon kevés jut a metrón és pár fővonalon kívüli járatokra. Az a logikája a BKK-nak, hogy metrón, 4-6 villamoson, 7-es buszon előbb-utóbb mindenki utazik, átszáll oda, ezért ide koncentrálják a meglevő kapacitásokat. Azért nem olyan fontos a többi marginálisabb járat ellenőrzése, mert ha nem tudsz felszállni a metróra stb., akkor az arra kényszerít, hogy vegyél bérletet, és így jogosan utazz a többi vonalon is. Ez nyilván nem igaz mindenkire, de egy nagy tömegre biztos igaz.


Első ajtósak meg azok a járatok, amelyek általában nem nem túlzsúfoltak, ezért ezt meg lehet csinálni. Ilyen szempontból teljesen logikus, hogy pl. éppen egy ilyen kisbusz legyen elsőajtós.

2013. okt. 16. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Én speciel a 24-esen is szoktam látni ellenőrt, szóval ez inkább ilyen városi legenda, hogy a 24-28-99 trión nem járnak ellenőrök, mert félnek a helyi lakosoktól.


Inkább az ellenőrzés gyakorisága hagy maga után kívánnivalót, ezt aláírom, de az egyik válaszoló nagyon jól leírta, mi ennek a háttere: kevés ellenőr van (NE keverjük össze a biztonságiakkal, akik nem büntetnek, csak nem engednek be/fel jegy nélkül). Azt a keveset pedig kimondottan a frekventált, pontszerű beléptetéssel nem ellenőrizhető gerincjáratokra kell összpontosítani, hogy azokon se érje meg lógni a "túl" gyakori ellenőrzések miatt.


Ettől eléggé független dolog az elsőajtózás, ahol arról van szó, hogy a kisebb vagy közepes forgalmú járatokon a BKK jogosan próbálja behajtani a szolgáltatásért járó pénzt azzal, hogy eleve megpróbálja kizárni az utazásból azokat, akik nem fizetnek érte. Én ebben nem látok kivetnivalót, még akkor sem, ha adott esetben nekem is full szopás bevásárlás után feldekázni magamat a trolira ÉS még bérletet is lobogtatnom.

2013. okt. 16. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

"Első ajtósak meg azok a járatok, amelyek általában nem nem túlzsúfoltak, ezért ezt meg lehet csinálni. "


Ezt meglehetne csinálni zsúfoltan is, a Bp-Vác vonalon a volán megtudja, minden gond nélkül, akkor a BKV is megtudná. Csak az emberek képtelenek lennének az új rendszerhez alkalmazkodni, mindenki ott szállna fel, ahol tud és akar.

2013. okt. 19. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Arról is szó van persze, hogy nem mernek botrányt bevállalni. De azért egyre terjed ez a rendszer, így szoktatják hozzá az embereket, és tehetik teljesen általánossá előbb-utóbb. Egy 7-es buszon pl. nagy és egyelőre vállalhatatlan visszaesést okozna az ilyen ellenőrzés menetidőben, sőt több busz is kellene a nagymértékű járatlassulás miatt. De valahol e felé haladunk.
2013. okt. 19. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!