Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Railjet vonatok személykocsi...

A Railjet vonatok személykocsijai hogyan vannak összekapcsolva?

Figyelt kérdés

Többször utaztam már ezen a vonaton, és megfigyeltem, hogy kicsit olyan, mintha motorvonat lenne, két személkocsi között olyan csukló feleség van és teljesen sima az átjárás.


A MÁV kocsiknál amikor átmész egyik kocsiból a másikba, ott van egy olyan köztes tér.


Egyébként, az új MÁV IC kocsikat miért nem ilyen "csuklósra" csinálják?

Sokkal esztétikusabb és kényelmesebb.



2013. júl. 26. 23:39
 1/3 anonim ***** válasza:

Őőő. Az a tér nagyon hasonló, mint egy csukló, csak ajtó van ott.

Másrészt az itteni kapcsolatokat könnyebb bontani. Egy olyan csuklósat nem. Ezért alkalmazzák inkább a MÁV-nál a "köztes teres" verziót. (sok a kocsi tili-toli)

2013. júl. 26. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Én is néztem. Szerintem a csuklóba van beépítve a kapcsoló és a kábelezések. Én úgy képzelem el, mint a csuklós buszokét.
2013. aug. 5. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

És utána néztem, és nem tévedtem. Valóban. Lényeg az, hogy két mozdony van. Van egy motorvonat, ami egyben az első osztályon felüli pluszt nyújtja. Bécs felé ez húz. Hátulról tol egy Taurus mozdony (csak az ÖBB számára készített darab). A vagonok konkrétan tolva-húzva vannak. Amikor egy nagy rándulást érzel, az nem a fék vagy a "meghúzás" miatt van, hanem a centrifugális erős kiegyenlítés maitt. Ez élesebb kanyarokban jön elő.

A Railjeteknek különös pálya kell. Nem lehet benne sok kanyar, speciális sin megmunkálás kell, amit 2 évente cserélnek, betontalpfás megoldás, és a váltók illetve a vasúti átjárók normális, zökkenő mentes kiépítése.

Gyorsan (itthon: 160km/h + 20%-os tűrés határ, Ausztriában 210km/h + 20% tűréshatár, Németországban 230km/h + amennyit a pálya bír: max 360km/h) csak egyenesen mehet, a kocsik kapcsolata miatt, amibe a pálya állapota is bele szól rendesen. Ha túl feszülnének a kocsik egy ívesebb kanyar miatt, akkor a hátul levő mozdony, vagy motorvonat egy nagyobb gázt ad, és kiegyenlíti az erőket, ez az a lökés, és azt a csuklók továbbítják egymáson. Nagyjából úgy működik, mintha egy spirálrugó lenne a két vagon között.

Csak gondoljunk bele...azoknak a csuklóknak 2x9600LE-nek megfelelő teljesítményt kell bírniuk, és milyen jó állapotban vannak még mindig....

2013. aug. 5. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!