Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mely vonalak szűnnek meg...

Mely vonalak szűnnek meg decembertől?

Figyelt kérdés
Keresem,de nem találom és idegbeteg vagyok,mert ha megszűnik az enyém(ami szerintem amúgy forgalmas),hát ott helyben halok meg,ugynais a buszon megy a hasam,hasfogó ide vagy oda XD...ha valaki tud friss hírt belinkelné?Nekem csak régebbi van:)
2009. okt. 20. 21:04
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
Hát ez tényleg durva. Azt hittem, majd olyan nevek lesznek a listán, mint Nekeresd, meg hasonlók... úgy értem TÉNYLEG nem nagyon használt vonalak, de ez... Eddig legalább lehetett vonaton nyomorogni, már csak buszon lehet majd, ami sokkal rosszabb, kényelmetlenebb, kevésbé biztonságos, szűk, stb. Ameddig még lesznek egyáltalán buszjáratok. Röhej!
2009. okt. 21. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
0%

Én életemben 2szer ültem vonaton de nem nagyon jött be.

Én csak busszal megyek mert a sulihoz csak azzal tudok bemenni, a vonat engem nem érdekel, csak a pénzt nyeli a máv, inkább a volán járatokat kellene sűríteni.

csak 3 előnye van a vonatnak:

-felviheted a bőröndödet és nem kell a csomagtartóba pakolni

-lehet cigizni egyes vagonokban

-van wc

Nincs olyan település ahova ne járna busz, még a 30 fős településeken is megáll.

2009. okt. 21. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

"na neee, ha nem lesz sárbogárd-székesfehérvár, hogy az istenbe fogok hazajárni? mert ugye Pécsről elmegy 4kor az utolsó busz, fél 5ig órám van, és Sárbogárdnál kell átszállnom, ha vonattal akarok hazajutni! csesszék meg nagyon nagyon!!!!utálom a mávosokat!!!"


Már bocs, de mielőtt csesszék meg-ezel gondolkodj kicsit logikusan. Szerinted a MÁV beszüntetése csak annyiból áll h hopp holnaptól nincs ott vasút? Mert nem, ki van találva hogy aki eddig vonatozott az el tudjuk ezután is jutni (értsd. változik a volán menetrend is)

2009. okt. 21. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%

A vonat előnyei, fel tudsz állni, mászkálni, van WC, még ha koszos is.

Egy vonat, egy vezetőél (Egy bér kifizetés) elvisz egy alkalomal tíz tizenkettő busznak megfelelő utast.

Nem terheli a zsúfolt közutat, és nem terheli a környezetett akkora mértékben, mint ha egy vonatott kiváltunk tíz busszal, sofőrrel.

2009. okt. 21. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
100%

A döntéseket azok, hozzák akik céges autóval járnak és még soha nem ültek vonaton, mert különben a színvonalat és a minőséget bővítenék.

Érdekes, hogy a 16db Magyarországon működő magánvasút mindegyike nyereséges, még úgy is, hogy külföldről bérlik hozzá a járműveket, és a pálya használatáért fizetnek a MÁV-nak.

2009. okt. 21. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

Én áprilistól vonatozom,de ha megszűntették volna a vonalam,hát meghalok.Mondjuk szerencsére,a BP-Miskolc vonal forgalmas,onnan meg max valahogy hazajutottam volna busszal végülis,de az a másfél óra is biztos azzal telt volna,hogy szorongok.

Úgy sajnálom,hogy ilyen sok vonalat megszüntettek,pedig a vonatozás szerintem egy életérzés,nem olyan mint a busz,kényelmesen elférsz,tényleg van wc cigizhetsz ha akarsz és olyan jó érzéssel tölt el,a ritmusa is.Nagyon rossz,hogy le sem tojják őket,pedig szerintem sikkes vonatozni:)

2009. okt. 21. 12:41
 17/19 anonim ***** válasza:

Sziasztok!


Olvasom a listát és csak szomorkodok azért, mert olyan vonalak kerültek fel, amelyeken bizony lenne is utas, és még menni is tud a vonat nem gyökkettővel.


Sorolni lehetne hosszan a listát, hogy melyik vonalat miért ne zárják be, vagy melyiket kellene újra megnyitni, ehelyett csak a bezárások réme fenyegeti ezeken a személyszállítást.


A leginkább zavaró az egészben maga a történési sorrend: egy vonalon megszüntetik a személyszállítást, az utas átmegy buszra, a vonal nem szűnik meg ->felügyelőszolgálat (forgalmista) és a pályamesternek is járnia kell, nem lesz kevesebb adminisztrátor, igazgató, viszont a nemhasznált vágányokat felszedik vagy megrongálják a fémtolvajok, az utasok elszállításához az új menetrend mellett új buszokat is be kell szerezni és végülis a költségmegtakarítás az új buszbeszerzés árát sem éri sokszor el. Gyakorlatilag az első bezárási hullámnak sem volt kimutatható jelentős költségmegtakarítása, így az erre való hivatkozás eddig is balgaság volt s ezután is az lesz. Sok helyen rosszabbá vált a közlekedés, mert a buszjáratok csak sokszori betéréssel tudnak minden települést érinteni a korábbi vonattal szemben és drágább busszal utazni, mint vonattal, mert míg vonattal az ország bármely vasúttal kiszolgált ponjától bármely másikig kérhetek jegyet, addig a Volán egyesülés minden buszán felszálláskor új jegyet kell venni, ami több rövid vagy közepes távú átszállásnál jelentős költséghátránnyá tud válni.


A vasútbezárások mérlege így nem más, mint minimális megtakarítások (jóval a minisztérium által becsült értékek alatt), növekvő munkanélküliség (a vonalakról akiket nem tudnak áthelyezni elbocsátják és általában olyan vidékeken történik mindez, ahol nincs más munkalehetőség), növekvő útiköltség (az előbb leírtak alapján), sokszor növekvő menetidő (a buszok betérése okán), kevesebb szolgáltatás (sok busz nem rendelkezik csomagtartóval, így korlátozott a csomagok mérete, valamint a kerékpárszállítás nem lehetséges és WC sincs a buszok jelentős részén, amelyiken van, azon pedig sokszor nem engedik a használatot).


Természetesen a Volán társaságok sem jelölhetők meg a gonosz őserőként, sőt őket is nehéz helyzetbe hozza a vasútvonalak forgalmának pótlása. Sokszor igaz, hogy a közút és a vasút párhuzamosan megy egymás mellett, s a busz a településen sokkal kedvezőbb helyeken áll meg, mint a vonat, ezen helyeken megérdemli a busz az előnyt, de a többi vonal esetében nincs ésszerű indok, csak valamilyen megmagyarázhatatlan forrásból kiinduló vasútútálat és leépítési vágy. Érződik a listán, hogy a készítők legszívesebben minden vasutat elpusztítanának, csa a fővonalat bezárni az nagyon ciki meg néhány helyen nem lehet politikai okokból. Szakmai szempontok itt már nem érvényesülnek.

2009. okt. 24. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim válasza:

Itt például nem is volt vonat, mégis megszűnik:

Menetrendi

mező száma Megszűnő vonal Hossz (km)


48 Pincehely-Tamási 17

49 Dombóvár-Lepsény 94

49A Tamási-Fürged 20

62 (Barcs-)Középrigóc-Sellye 36

64 (Pécs-)Pécsvárad-Bátaszék 45


Kinek érdeke a bezárás?


A vonattól búcsúzni kényszerülő vágányok áthaladnak szocialista és fideszes képviselők választókerületein is. Ha a politikai logikát keresnénk a döntésben, talán érthető lenne, hogy a fideszes Varga Mihály Karcagjáról Tiszafüredre közlekedő vonat megszűnik, de elveszíti a vasutat Gyurcsány volt pénzügyére, Veres János választókerülete, Nyírbátor is. Hódmezővásárhely és Makó között megszűnő vasút a vásárhelyi fideszes Lázár János mellett Makó szocialista képviselőjének, Buzás Péternek is fájni fog. Megmarad viszont a Lakitelek-Kunszentmárton vonal; ennek a térségnek a képviselője a fideszes Lezsák Sándor.

2009. okt. 24. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
0%

És az nem lehet hogy talán olyan emberek találták ki hogy melyiket zárják be, akik az átlagmagyarnál jobban értenek hozzá? Mert ebben az országban ugye mindenki mindenhez ért, méghozzá mindenhez jobban ért, de aztán néha kiderül hogy mégsem.


Fáj a bezárás, mert én is szeretem a vasutat. De az emberek értetlenkedése méginkább idegesít.

2009. okt. 25. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!