MÁV történet. Mit szóltok hozzá?
Cegléd pályaudvaron szálltam fel a Szegedre induló Napfény IC-re okt. 9-én, pénteken.
A sietve a szerelvény vége felé, az egyik kocsi ajtajánál arra lettem figyelmes, hogy egy kabát csapódik a földhöz és egy férfikalauz rendkívül agresszíven lép fel a peronon egy utassal szemben. Az utas hátrált, láthatóan kerülni igyekezett bármiféle a tettlegességet, a jegyvizsgáló pedig támadólag követte. A kalauz kezét emelve, és agresszív kijelentéseket téve támadta azután is, hogy az utas hátrálás közben beleütötte a fejét egy fém oszlopba.
Nem kívánom elvitatni, hogy az utas olyat tett, ami miatt a jegyvizsgálói fellépés indokolt volt, akár az utas vonatról leszállítására is szükség volt.
Viszont az, hogy egy kalauz kocsmai verekedést rendez egy pályaudvaron, rendkívül felháborító, egyszersmind egy ilyen személyiségű ember nem való jegyvizsgálónak.
Felháborítónak tartom, hogy az utasoknak egy ilyen agressziót kell látniuk egy szolgálatban levő jegyvizsgálótól.
Úgy gondolom, hogy egy utassal szembeni határozott fellépésre, és leszállítására is megvannak a megfelelő formák, főleg Cegléd pályaudvaron, ahol vasútbiztonsági szolgálat dolgozik.
Hozzá kell tenni, hogy a kalauz nem megfelelő eljárásából adódóan, tehát, hogy "kocsmai verekedésbe" kezd, ahelyett, hogy sietve a biztonsági szolgálat közreműködését kéri, a Napfény IC nyolc perc késéssel indult ki Ceglédről. Ezzel szemben az egy órával korábban Szegedre induló Torontál IC-t menesztették akkor, mikor már a Debrecen felől csatlakozó IC a pályaudvaron haladt befelé. (Órás ütemezésben csatlakoznak a szegedi és debreceni vonatok Ceglédnél.)
Tehát a forgalomirányításban nem lehetett megengedni annyit, hogy a Debrecen felől érkező és átszállni kívánó utasok a csatlakozó IC-re felszállhassanak, miközben így a Torontál IC legfeljebb öt (de talán csak 3) perc késéssel indult volna Szeged felé. De egy óra múlva, a "kocsmai verekedést" rendező jegyvizsgáló időhúzása alapján a nyolc perces késve indítás nem borította fel a forgalmi rendet. -- Azaz a Napfény IC-nél 8 perc késés a forgalomirányításban megengedhető volt, de egy órával korábban az utasok érdekében 3-5 perces késés felborította volna a forgalmi rendet, és ezért az átszálló utasoknak egy órahosszat kellett várni a következő Szeged felé menő vonatra.
Tehát utasbarátság nincs, az utasok "utasveréssel" szórakoztatása és l\'art pour l\'art (öncélú MÁV a MÁV-ért) időhúzás van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Te a ceglédi pályudvaron laksz"
Szerintem arról a Debrecen felől érkező vonatról szállt le, amelyiknek az átszálló utasai 59 percet voltak kénytelenek vesztegelni Cegléden amiatt a marha forgalmista miatt.
A MÁV állam az államban, a forgalmisták meg egyenesen kiskirályok.
"fenyegéstek"
Miiiik?? :))))))))))
"A kocsmai verekedésben meg nem fenyegéstek vannak, hanem..."
Ha jól értem, csak az utasnak köszönhető, hogy csak fenyegetések voltak, nem azon f... kalauzon.
Azt a kalauzt ott azonnal el kellett volna zavarni az állásából! Van épp elég intelligens munkanélküli, aki elfogadja a helyét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Itt már MÁV tapasztalatot nem is lehet közzétenni???
Ugyanis a mondatok fennakadtak automata trágárságszűrőnkön!
Csatlakozás... hehehe!
Rendszeresen utazok Békéscsaba felől Szegedre. A Békéscsaba-Szeged vonalon össze volnának hangolva a vonatok a Szeged-Bp. vonatokkal és Hódmezővásárhelytől Szegedig semmi mást nem kellene betartani, csak ezt az átszállási lehetőséget.
Ennek ellenére rendszeres, hogy a csabai vonat már belül van a Szeged pályaudvari váltókon, amikor a budapesti elhúz mellette kifelé. Mindez az "utasbarát"-ság legtöbbször a Szegedhez cirka 25 km-re levő Hódmezővásárhelyen kezdődik! A Hódmezőre még menetrend szerint érkező vonatot rendszeresen 7-10 perc késéssel engedik tovább.
(Erre szokták mondani: biztosan kártyáznak a vasutasok és nyerésre áll a forgalmista.)
Majd a Szeged-Rókus nevű önhatalmúságon, ami évtizedekkel ezelőtt Szeged elővárosi megállóhelyévé degradálódott, tutira visszatartják annyi ideig a vonatot, amit a késéből sikerült behoznia a Vásárhelytől megtett 20 (húsz) km alatt! Ezek után, ha még éppen bent is áll Szeged pályaudvaron a budapesti csatlakozás, akkor meg csak a legfürgébbek tudnak átszállni, mert az a nagyeszű forgalmista elindítja a pestit miközben a csabairól még le se szállt minden utas. Ott nemhogy egy idős ember, hanem egy bőröndöt cipelő egyetemista lány nem száll át a forgalmista "utasbarát" forgalomirányítása miatt.
Óh!
A forgalmistát nem szabad baromnak nevezni a trágárságszűrő szerint :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!