Mi a véleményetek arról, hogy behozzák a gyorsvonati pótjegy rendszert?
Lényegében nincs is mo-n sok gyors vonat csak a Budapest-Győr és a Budapest-Nagykanizsa vonalon.A többi helyen a gyorsvonatok helyett sebesvonat jár.
Pl. engem nem érint,ha Debrecenből Pestre kell utazni,mert errefelé nincs is gyorsvonat már csak egy a TISZA ngy,arra pedig alapból kell helyjegy. Aztán Ic vonatok vannak óránként Pestre,személy Ceglédig 2 óránként és sebes Pestig szintén 2 óránként.Nem értem miért kell behozni ezt a rendszert azért a kevés gyorsvonatért ami az előbb említett két vonalon jár?
Nektek mi a véleményetek erről az egészről?
"MÁV veri a mellét, hogy ő nem emel árakat."
És jogosan veri, mert a MÁV-nak nincs menetdíj megállapítási jogköre. A MÁV egy szolgáltató, és azon az áron szolgáltat, amit az NFM rendeletben elrendel.
Ha a minisztérium holnap azt találja ki, hogy mindenki, aki vonatra száll +2000 forintos pótdíjjal teheti meg, és erről rendeletet hoz, akkor ha tetszik ha nem a MÁV-nak így kell cselekednie.
A Gyorsvonati pótjegy ellen a MÁV minden lehetséges eszközével küzdött. Ahogy hallani, még így is a kisebbik rosszat sikerült bevezetni, ugyanis ennél durvább volt a minisztérium első álma...
Sajnos jövőre választás a rezsim nem engedheti meg magának a jegyáremelést, de a bevétel meg kell az államnak... Így oldották meg.
Egy vasutas.
Félreérted a dolgokat. A SEBESRE is kell pótjegy! Ez elég hihetetlen, ugyanis Záhonytól egészen Szolnokig az egyetlen hely, ahol nem áll meg a sebes, az Apafa, de ott még a személyek közül se mind!
Ami még nagyon tetszik: tegyük föl, hogy egy diák Szajolba megy Szolnokról (vagy fordítva, mindegy) meglátogatni valakit. A diák 125 Ft erre a nem egész 10 km-es szakaszra, míg a pótjegy 150! Átláthatatlan, abszurd, pofátlan, gusztustalan és hihetetlen, amit mindenki Viktorkája és a szolgái művelnek, és mindezért a legtöbben a "köcsög, pénzéhes MÁV"-ot fogják hibáztatni és odáig jutunk, hogy senki se lesz hajlandó vonatozni, választják inkább a buszt. Ja nem, arra is kivetették már a saját kis sarcukat...
"Vasutasnak könnyű ingyen utazok. Én meg fizetek oda-vissza útért több, mint tízezer forintit."
Hosszú-hosszú évekig én is fizettem a jegyért. Nem számoltam, de csak bérletben elfizettem már félmilliót a vasútnak, diákként.
Nem tudom feltűnt-e, de én vasutasként is ellenzem a bevezetését. Neked a válaszod: vasutasnak könnyű...
Mielőtt vasutas lettem, én is irigykedtem rájuk, milyen jó nekik, ingyen vonatoznak.
2 éve vagyok vasutas, eddig elfizettem a szabadjegyért 5000 forintot, de a felét sem utaztam el 2 év alatt...
Amikor a 4 túros műszakból (tudod egyáltalán mit jelent?) hazaér az ember, a háta közepére nem kívánja a vonatozást, nemhogy még vonatozzon mert ingyen van.
Lehet irigykedni, de a vasutasok 90%-a egyetért abban, hogy inkább adnának havonta +10e forint fizetést és elvennék a szabadjegyet... Amúgy is világszínvonalú a fizetésünk. Mondjuk én nem panaszkodom, szeretem csinálni, és ez is fontos dolog.
Ettől függetlenül a vasút nem szüntetheti meg, mert a vasutasok 90-92 %-a bejárós. Ha mindenkinek fizetné a bérletet többe kerülne az adminisztráció, mint a plasztik kártya és a korlátlan utazás.
De ne tessék irigykedni, bátran jöjjön vasutasnak! Nettó 90 ezer forintért emberéletek tízezreiért és anyagi javak milliárdjaiért lehet felelősséget vállalni, nem egy évben, egyetlen nap alatt. És még ingyen vonatozhat is. Tárt karokkal várjuk!
"Miért nem fizetnek egy minimálisat?"
Azért, mert masszív szavazóbázis! Ha most "A" párt elvenné tőlük az ingyenességet, tuti "B" párt nyerne. És ezt egyik tolvaj banda sem vállalja fel.
Ha rajtam múlna (és ezzel sokan egyetértenek) el kellene törölni az összes kedvezményt, és a teljesárú jegyeket felére-harmadára csökkenteni.
Így aki most horribilis dolgozói jegyárakat fizet meg, az gyakorlatilag 50%-kal utazna. Az 50%-osoknak nem lenne emelés, mert eddig is ennyit fizettek, csak diákjegy néven.
Akinek emelés lenne az a 90%-osok és a nyugdíjasok, akik igyen utazgattak.
Ellenben a fél ár miatt sokkal többen utazhatnának, valamint az államnak is olcsóbb lenne, mert nem kellene menetdíj kiegészítést adni a vasútnak lévén nincsen kedvezmény.
Persze egyetlen kormány sem vállalja ezt fel!
Továbbra is, egy vasutas :)
Én két, politikailag persze nem túl fajsúlyos utascsoportot sajnálok:
1. Azokat, akik olyan állomások között gyakran, de nem bérletesként veszik igénybe a sebesvonatokat, amelyek között nincs is személyvonati közlekedés, így nincs is választási lehetőségük.
2. Azokat, akik Budapesten belül napi rendszerességgel Budapest-bérlettel vették igénybe a gyors- vagy sebesvonatokat (elsősorban Ferihegy-Kőbánya-Kispest-Zugló-Nyugati viszonylatban) és most kénytelenek lesznek utazási szokásaikon módosítani (pl. korábbi vonattal utazni), mivel csak irreális pluszköltségekkel és a jegyváltás miatt extra időráfordítással választhatnák továbbra is a gyorsvonatokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!