Lenne értelme egy 0-ás metró megépítésének?
Egy olyan metró amely Budapest körülötti városain,községein és Budapest külsö kerületein álna meg!És ez természetesen körbe menne oda vissza több metrószerelvény!
Ezzel -->valamelyest<-- csökkentve a a tömegközlekedési nyomort és azt aki a városon keresztül bkv-zik azért hogy egy Budapest melleti keleti városból - Budapest déli részére jusson ne keljen utaznia 1,5 órát ide oda átszálva!
De legföképp hogy a diákok és a dolgozó emberek messzebbi iskolákba,munkahelyekre is eljussanak vagy ha eljutnak ne 1,5 óra allat és ne 3-4 átszálással!
Tudom hogy erre nincs pénz meg stb. csak egy fantázia!
Ez nem csak külvárosból külvárosba történö utazás céljából épülne amint írtam lenne megáló Budapest összes külsö kerületében is!
Busz az lassab lenne egy nap mire megtenné ezt az útvonalat villamos is!
Pl. ha az ember csömörön lakik és Bp. 22 kerbe dolgozik akkor nem lenne másfél óra az út és nem kellene 4 átszálnia csak felszál erre a metróra és egyéb variációk!
És a messzinek hitt iskolák és munkahelyek is elérhetöek lennének!
És hétköznap csak 15 percenként járna hétvégén,ünnepekor és munkaszüneti napokon fél óránként!
Útvonal valami ilyesmi lenne!
IV ker.->Dunakeszi->Fót->XV ker.->XVI.ker->Csömör->Kistarcsa->Nagytarcsa->XVII ker.->Pécel->Maglód->Vecsés->XVIII ker.->XXIII.ker->Dunaharaszti-Szigetszentmiklós->Érd->XXII ker.->XI ker.->XII ker.->III ker.->Budakalász-> és újra IV ker mint végállomás!
És a kisebb községek,faluk,városok ahol megálna a metró ott szerintem a környezö vagy szorosan közeli községek,faluk,város lakói is igénybe vennék!
"Mert a felszínen "akadályozná" a forgalmat a sok vasúti keresztezödés!"
Létezik magasvasút is ami nem akadályozza a forgalmat, de jóval olcsóbb, mint a földalatti. Sőt már létezik ilyen Budapesten Körvasút névre hallgat!
:)
Mert a felszínen "akadályozná" a forgalmat a sok vasúti keresztezödés!
"Busz az lassab lenne egy nap mire megtenné ezt az útvonalat villamos is!"
Hallottál már a Bécs-Pozsony villamosról?
"Létezik magasvasút is ami nem akadályozza a forgalmat, de jóval olcsóbb, mint a földalatti."
De a metrónak a zaja nem zavarja népet!
A körvasút meg nem azt szolgálja amit én elképzeltem!
Amúgy meg ez nem pénz kérdése lenne, hanem csak egy elképzelés ha végre fejlett gazdag ország lennénk!
Metrót, oda? Könyörgöm, még a fél-egy gyűrűvel beljebb, valamivel sűrűbb beépítésű környékeken közlekedő buszjáratok is 10-30(-60) percenként közlekednek, jellemzően szóló kocsikkal. Mégis, ki használná azt a metrót?
És akkor még nem beszéltünk a metró urbanizáló hatásáról: ha a ritkán lakott negyedekbe metrót építesz, azzal odatereled az ingatlanfejlesztéseket. Így felélnénk a maradék zöld gyűrű egy részét is, miközben a népesség csak lassan nő és rengeteg a szlömösödő lakó- és ipari negyed a város közepén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!