Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van a vasúti személyszállításn...

Van a vasúti személyszállításnak jövője még?

Figyelt kérdés
Mindenütt veszteséges, mindenütt leépítik rohamosan (kivéve Ázsia).

2013. ápr. 4. 11:31
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%

Elfogult vagy.

Több milliárdért nehogymár 20-30, jó esetben napi 100 emberért csináljunk nyomvonal korrekciót. Persze, ha semmi kiadásunk nincs, akkor lehet. Egyszerűen nincs akkora forgalom, hogy megérje.

Addig meddig a fővonalakon olyan mocskos kocsik mennek, meg a lassan 50 éves V43-asok, addig minden ilyen vonalra kiadott pénz pazarlás, jobb helyeken a hűtlen kezelés fogalmát is kielégíti.

Én egy fizikai dolgozó vagyok és mi vért izzadunk, ahogy a MÁV-osok is az áldatlan állapotok miatt, holott egy Ik 405-sel elszállítható az az utasmennyiség.

2013. ápr. 5. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
A kettő összefügg. Azért nincs utas, mert rossz a menetrend és/vagy rosz helyen van az állomás/megállóhely. :) Természetesen először a fővonalakat kell rendbetenni (sok helyen épp tart a felújítás), de a mellékvonalakat sem érdemes elhanyagolni! Jelenleg kb. ez a helyzet: van busz, aminek viszonylag közel van a megállója, a menetideje nem túl jó, de viszonylag sok helyen megáll. Vidéken a Volán társaságok sem produkálnak túl nagy minőséget, tehát Ikarus 260, 280, jobb esetben C56 vagy esetleg 400-as. Meg persze a nyugatról vett hulladékok (használt buszok meglehetősen alacsony minőségben). Ezzel szemben van a vasút, nagyjából korrekt menetidővel, viszont az állomások és megállóhelyek gyakran elég rossz helyen vannak. A járművet illetően a vonalak nagy részén Bzmot jár, ami színvonalban kb. megegyezik a Volánok felhozatalával (előny talán hogy van WC, illetve lehet biciklit vinni). Jobb esetben a vonalon jár InterPici Bzmot is, ebben az esetben a színvonal már jóval a Volánok fölött van (klíma, kényelmes ülés, ...). Ha ehez még hozzáadódik a pályafejlesztés, tehát jó helyen állna meg a vonat, akkor bőven lenne utas is :) viszont a fejlesztés elengedhetetlen. Még kell egy jó menetrend (óránként/2 óránként személyvonat, napi 3-4 InterPici), és rögtön nyereséges lesz :)
2013. ápr. 5. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:

Gondolj bele picit. Járassunk napi 5 vonatpárt X településre. Minek? Szinte sehol nincs munka, az emberek nem használnák ki, hiába csinálnál nyomvonal korrekciót. Hiába mondod, hogy alig kerül pénzbe maga az infrastuktúra, ha maga a vonat sokszor üresen vagy 2-3-5 személlyel közlekedik. Arról ne beszéljünk, hogy lassan több vasutas igazolvány van az országban, mint ember. InterPici elég kevés helyen jár, és egy használt nyugati fostalicska busz hozza bőven a BZ színvonalát. Sőt! Szóval hiába mondod, egészen egyszerűen nem éri meg. Ha egyszer tényleg sz@rba kerül a haza, akkor meg fogják lépni azt, hogy vasúti közlekedés csak ott lesz, ahol valamennyire érdemes. 20 emberért sem érdemes vonatot indítani, de az már legalább valami.

Hidd el szeretem a vasutat!! Én is vasútnál dolgozom, csak az föld alatt megy és városi vasút :D

2013. ápr. 5. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Igazából ott a nagy tévedés, hogy olyan vonalak már rég nem léteznek ahol 20 ember van csak naponta. Ez egy marha nagy tévhit. Illetve azt el tudom képzelni, hogy ahol tavaly óta napi 1,5 pár vonatot rendelnek meg, ilyen menetrend mellett valóban nincs igény a szolgáltatásra. Üres szerelvényt meg bármelyik hálózaton lehet találni, én tegnap este egy üres 61-es villamost láttam, gondolom azt te sem akarod megszüntetni.
2013. ápr. 5. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

Járjon óránként a 3-as metró, zárjuk be mondjuk a Deák teret és a Nyugatit, a Kökinél helyezzük át az állomást 1-2 kilométerrel arrébb (a semmi közepébe), maradjanak az orosz metrók, és máris nem lenne forgalma a vonalnak :)


Természetesen ez fordítva is működik.


Olyan vonal meg nincs, ahol rendszeresen néhány fővel közlekedik a vonat. Csúcsidőben és/vagy nyáron mindenhol megtelik a Bz (meg az 1-2 mellék is), és fejlesztéssel ezt csak javítani lehet. A "nyugati hulladék" busz és a Bz színvonala összemérhető, mindkettő viszonylag alacsony színvonalon van (az InterPici viszont bőven veri mindkettőt). Ha meg esetleg új (felújított) járművek is lennének (Desiro/iker Bz), még jobb lenne a helyzet.

2013. ápr. 5. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

A baj ott kezdődik, hogy az emberek lusták 10 percet gyalogolni a vonatra, és hogy a MÁV a néhol bevált menetrendet tönkreteszi. A jövő az lenne, hogy mivel egyre több és több a korszerű motorvonat, hogy a busz vonat párhuzamos és közel párhuzamos közlekedésből a buszt kivenni, és a vasútra rakni a terhet, pl nem 3-4 óránként menken vonat, hanem menjen óránként. A volántársaságoknak pedig ahol van vasút az lenne a feladata, hogy a vonatra szállítsák az embereket.

Ami a gazdaságosságot illeti: nehogy megmagyarázzátok, hogy egy időben kb. 10 busz olcsóbb, mint pl két FLIRT, vagy TAURUS vagy TRAXX négy-öt kocsival, de akár a V43-ast is .

Azt nehogy megmagyarázza bárki is, hogy egy busz kényelmesebb, mint egy pl győri gyártású fülkés kocsi.

A buszban nincs hely a lábadnak, a vonaton van.

2013. ápr. 6. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:

Ha rohadt sok pénzt ráköltünk a mellékvonalak felújítására (pálya, járművek, menetrend sűrítés), akkor is mit érünk el vele? Átlagosan 15 helyett 30 utas lesz a Bz-n. Az még mindig egy fél buszra elég csak. És a jegyekből származó bevétel a 10 százalékát sem fogja elérni az üzemeltetési költségeknek.


Egyetértek az egyik előttem szólóval: a vasútnak személyszállítás terén a nagy forgalmú elővárosi közlekedésben (Budapest) illetve a városközi IC forgalomban lenne jövője, azt kellene fejleszteni, színvonalassá tenni. A többit meg el kell felejteni, a múlthoz való görcsös ragaszkodásnak semmi értelme. Drága luxus, semmi más. A mellékvonalak többsége felett eljárt az idő, ez van és kész.

2013. ápr. 8. 00:06
 18/22 anonim ***** válasza:
Melyik mellékvonalakon szoktál rendszeresen utazni? Mert az a 15 fős utasátlag elég kevés helyre igaz... ennél azért többen utaznak a vonatokon. És ha lenne egy kis felújítás, sok helyen kiválthaatná a buszt. Nem csak Budapest és távolsági IC létezik... A mellékvonalak nagy része megérdemelne egy kis fejlesztést, egyáltalán nem elavult dolog a mellékvonali közlekedés (nézz szét külföldön). A távolsági forgalomban meg nem csak IC van, a sebes, gyors és expresszvonatokat sem kell elfelejteni...
2013. ápr. 8. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:

11:36

"És ha lenne egy kis felújítás, sok helyen kiválthaatná a buszt. "


De miért kellene mindenáron kiváltani a buszt? Ott is, ahol a busz közlekedtetése olcsóbb és jobban szolgálja a helyiek igényeit?


Akármit is csinálsz a mellékvonalakkal, a zömük nem fog soha annyi utast hozni, amennyi gazdaságossá tehetné a működtetését. És vegyük hozzá azt is, hogy a magyar mellékvonalak jelentős részén mára a teherszállítás is teljesen megszűnt.

2013. ápr. 8. 15:42
 20/22 anonim ***** válasza:
26%

"Ha rohadt sok pénzt ráköltünk a mellékvonalak felújítására (pálya, járművek, menetrend sűrítés), akkor is mit érünk el vele? Átlagosan 15 helyett 30 utas lesz a Bz-n. Az még mindig egy fél buszra elég csak. És a jegyekből származó bevétel a 10 százalékát sem fogja elérni az üzemeltetési költségeknek. "


1. A mellékvonalak felújítása nem rohadt sok pénz, kifejezetten filléres dolog egy fővonalhoz képest.


2. 30 utas most is van a Bz-ken, nézd meg saját szemmel.


3. Bármilyen hihetetlen, de jelenleg pont hogy a mellékvonalak bevételeiből finanszírozzák a fővonalakat. Ugyanis amíg a pályahasználati díjak pontosan ugyanakkorák mint a fővonalon, addig a fenntartásukra közel 0 forintot fordít a MÁV. Bizony, a fővonalak vesztesége van okosan idekönyvelve. Ha megszűnne ez a keresztfinanszírozás, akkor máris más lenne a leányzó fekvése.

2013. ápr. 8. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!