Mi a különbség a földalatti, és a metró között?
Azt tudom, hogy a földalatti, egy villamos!
De, ha villamos, akkor miért van metrónak számozva?
tehát, miért M1?
Hogy ha, Millfav, földalatti, stb...
A legfőbb különbség az, hogy a mi, budapesti föld alá bújtatott villanyosok akkor kapta a földalatti nevet, amikor még nem voltunk anglománok. Az M2, meg M3 is lehetne nyugodtan földalatti, mert hát az is.
M1 azért lett, amiért a Kossuth rádió is. Ostobaságból. A HÉV is számozást kapott. A szentendrei, gödöllői stb. miért nem volt jó?
A kéregvasutat hívja földalattinak a köznyelv. Ez azt jelenti, hogy a szerelvények közvetlenül az út felszíne alatt haladnak. Többnyire úgy építik, hogy kiássák az alagút gödrét, majd befedik. Ilyen módszerrel épült az egyes metró/földalatti.
A metró az, amikor az alagutat és az állomásokat mélyen a föl felszíne alatt helyezik el. Persze az is előfordulhat, hogy a vonal bizonyos részei a felszín felett haladnak (erre is van példa Budapesten), de a metrónál általában a pálya jelentős része mélyvezetésű.
Semmi különbség nincs.
A metró a Metropolitan Underground Railways elrövidülése, ami pedig Városi Földalatti Vasútat jelent.
Semmi különbség nincs (földalatti villamos?!).
A földalatti a MAGYAR elnevezés, míg a metro az angolból érkezett jövevényszó.
7: ami Moszkvában van, az mi? Megy kéreg alatt, mélyen, felszínen és magasvasútként is. A bécsi metró ugyanígy.
A pesti földalatti is ment egy szakaszon föld felett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!