Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » MÁV-nál a kalauzok milyen...

MÁV-nál a kalauzok milyen beosztással dolgoznak?

Figyelt kérdés
Úgy értem,hogy felszállnak a vonatra, végállomásig mennek vele, utána ugyanazzal visszamennek? Vagy még az is érdekelne, hogy van akinek csak d.u. kell menni, meg akinek nappalra?

2013. jan. 11. 16:10
 1/5 A Ferike válasza:
Nem minden viszonylaton mennek végig, attól függ, van nappalos, éjszakás, 8 órás. Mindenféle :)
2013. jan. 12. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 10 deka farhát ***** válasza:
100%

Nem. Általában egy hónapra előre meg van nekik írva a vezénylésük (ha menet közben változik, akkor erről persze értesítik), amiben általában vegyesen van nappalos és éjszakás "műszak", de ezt nem úgy kell értelmezni, mint a gyárban (reggel 6-tól este 6-ig és fordítva). Egy-egy munkanap általában 10-14 órás, de előfordulnak közel 16 órás műszakok is. Párom jegyvizsgáló, náluk van minden, pl.: 3:21 - 17:42, 14:58 - 23:18, 21:37 - 10:42, 17:48 - 7:42 stb.


Egy-egy műszakon belül meg vannak határozva, hogy melyik vonatokat "viszi" (ha nem végállomástól végállomásig, akkor azt is odaírják), illetve ha két állomás között át kell állnia (pl. a reggeli csúcsban felhozza a vonatot Pestre, majd visszamegy Szolnokra, hogy felhozzon még egyet), akkor is van kijelölt vonata, hogy azzal kell utaznia (ez az ún. önköltségi út, ilyenkor nem dolgozik a vonaton, csak ül és néz mint a többi utas).


Egyébként változó a munkarendjük is, például náluk az a bevett szokás, hogy mondjuk 1-jén megy éjszakára, abból 2-án hazaér. 3-án nappal dolgozik, majd 4-én megint egy éjszaka. 5-én hazaér, 6-a szabad, utána meg megint jön egy nappal-éjszaka-nappal kombó, de ez is változhat (pl. két nappal egymás után, majd egy éjszaka stb.)


Az pedig, hogy ugyanazzal a szerelvénnyel megy vissza, amelyikkel érkezett, egyáltalán nem 100%. Ez függ attól is, hogy a szerelvénynek a fordulója hogyan van összeállítva. Ha véletlenül egyezik a jegyvizsgálóéval, akkor igen. De általában nem szokott (de nem is szempont, hogy egyezzen).

2013. jan. 14. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 10 deka farhát ***** válasza:
Ja, és havi kötelező óraszám van náluk, tehát az egy hónapra eső munkanapok számát nyolccal megszorozva kapsz egy számot: ha egy hónapban húsz munkanap van, az azt jelenti, hogy 20×80 = 160 óra a kötelező. A vezénylést úgy állítják össze, hogy ez meglegyen (a szabadság vagy oktatás is 8 órás napnak számít ilyenkor). Ebből adódik, hogy a hosszú szolgálatok miatt általában nem húsz, csak kb. 12-14 napot dolgoznak egy hónapban (de az cserébe jó kimerítő).
2013. jan. 14. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat:)
2013. jan. 14. 16:26
 5/5 anonim ***** válasza:

10 deka farhát válasza korrekt!


Jellemzően a rövidebb utat megtevő vonatokon végállomástól végállomásig megy az összes jegyvizsgáló. Nagy távolságba közlekedő vonatoknál 1-2 kivételtől eltekintve borítékolható legalább 1 személyzetváltás.


Műszakok eléggé össze-visszák. Ahogy 10 deka farhát is írta 8-24 óra közti műszakok lehetnek, jellemzően 10-16 óra meló van egy nap. Elképzelhető, hogy az egész napot végigutazod és egy cigit sincs időd rendesen elszívni, azonban vannak olyan műszakok (nappal is) amelyekben 3-4 óra szabadfoglalkozás is van.

2014. ápr. 15. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!