A magyar városokban miért nem terjedt el a villamosközlekedés?
Magyarországon egyedül Budapesten, Szegeden, Miskolcon és Debrecenben van villamosközlekedés, de a fővároson kívül elég gyér és fejletlen a rendszer.
Németországban/Ausztriában kb. minden nagyvárosban hatékony villamoshálózat működik.
Miért nincs villamos Győrben, Pécsett, Kecskeméten, Nyíregyházán, Székesfehérváron?
Jó kérdés. Pécsett régen volt villamos, azt hiszem az ötvenes években. Nézz utána. Aztán gondoltak egyet és megszüntették. "Okosak" voltak, mondhatom.
Itt még az lehet a gond, hogy nincs pénz.
Nyíregyházán, Szombathelyen és Pécsett volt villamos anno, de az 1960-70-es években felszámolták. Továbbá Miskolcon és Debrecenben is kiterjedtebb volt a hálózat, de az alacsony kihasználtság miatt számos viszonylatot felszámoltak.
Én mondjuk a szegedi villamoshálózatot nem mondanám se fejletlennek, se gyérnek. Egyes szakaszait még Budapest is megirigyelheti nem beszélve a járművek állapotáról. De nem csak Szegeden, hanem Debrecenben és Miskolcon is zajlik a villamoshálózat fejlesztése. Új útvonalak épülnek és új járművek érkeznek.
Végül Németországban és Ausztriában azért működnek hatékonyan a villamoshálózatok, mivel e két ország rengeteg erőművel rendelkezik, így fillérekért jutnak elektromos áramhoz.
Brandenburg an der Havelben pl. alig 70 ezren laknak, mégis viszonylag fejlett villamoshálózattal rendelkezik:
Cottbusban is 102 ezren élnek. Darmstadtban 144 ezren, ami alig több, mint Győr 133 ezres lakossága. Dessauban 77 ezren. Frankfurt an der Oderben 60 ezren! És még sorolhatnám, szóval igenis vannak kisebb német városokban is villamosok.
Debrecenben is elég kiterjedt volt, de aztán visszabontották őket: [link]
Az oldalon lévő térképen nincs rajta az összes vonal, volt még több is.
Ez főleg a teljesen agyatlan szoci érának köszönhető! Pécsen, Nyíregyházán, Győrben, Szombathelyen és Sopronban voltak villamosok, de azok a vonalak még akkor épültek ki, amikor nemhogy autóbusz, de autó se volt még nagyon a világon!
Aztán a busz elterjedésével a "drágalátos" elvrásak úgy gondolták felesleges a villamos, de a silány agyukig az már nem jutott el, hogy a busz nem kötött pályán halad, így lassabb, mert ki van téve a forgalomnak, szennyezi a levegőt és nem utolsó sorban nem emeli annyira egy város státuszát mint egy villamos, ami a praktikussága mellett, egyfajta hangulatot is ad a városnak .
Bezzeg Franciaországban vagy Németországban, ahol nem kísértett a kádári eszetlenül materiális gondolkodásmód, jópár, csupán 80-90 ezer fős városban is van villamosközlekedés! Itt viszont a mai napig azzal a süket szöveggel jönnek a csökött agyúak, hogy; "Pécs vagy Győr nem elég nagy hozzá" vagy; "Pécsen túl szűkek hozzá az utcák", érdekes, hogy az alpesi Innsbruckban (ahol egyébként szintén csupán 116 ezren vannak, tehát egy Nyíregyháza nagyságú város), ami tele van kis szűk, hegyi utcácskákkal, gyönyörűen meg tudták oldani a villamos kiépítését.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!