Csak nekem nőttek a szívemhez a régi szovjet metrószerelvények?
Szerintem annyira Budapesthez illenek ezek a szerelvények, és azzal, hogy lecserélik fokozatosan az Alstom-szerelvényekre, annyira jellegtelenné válik a budapesti metró.
Én a városvezetés helyében az oroszoktól rendeltem volna a szerelvényeket, bár divat most nagyon az orosz-ellenesség, de ettől függetlenül tény, hogy nagyon jó metrókocsikat gyártanak az oroszok. 40 év után is futnak úgy, hogy gyakorlatilag semmi karbantartás nem volt rajtuk? Megnézem, az Alstom szerelvények ennyi idő után hol lesznek...
Annó az oroszok az államadósság fejében felajánlották, hogy adnak felújított metrót a 4-eshez. Nem kellett nekünk.
A mostaniakkal nekem csak az a bajom, hogy ha tele vannak csúcsidőben, nem lehet levegőt se kapni. Nem baj, ha modernizálunk, lásd a 4-6-os villamost, az például kifejezetten jó csere volt. Halkabbak, és már légkondi is van.
Egyelőre csak a 2-es metrónál fogják lecserélni a szerelvényeket illetve a 4-es kap majd újakat. A 3-ashoz viszont jó ideig nem nyúlnak, ott továbbra is élvezheted az orosz/szovjet metrók nyújtotta utazást. :)
"40 év után is futnak úgy, hogy gyakorlatilag semmi karbantartás nem volt rajtuk?"
Nem akarlak megbántani, de ezt a mondatot leginkább ostobák szájából hallom.
Neked az semmi karbantartás, hogy 2009-2010-ig minden kötelező emeléses és időszakos vizsgálatot megkaptak?
Azóta valóban csak a szükséges karbantartás folyik, de bizony addig rendesen kiszedték a kocsit a vonatból, emelőre vitték, hetekig szétszedték, felújították, cserélték a szükséges alkatrészeket.
Az orosz még több törődést igényel mint az Alstom majd...
Ezzel a gondolkodással még Fekete-Fehér Videoton TV-t néznénk az M1 adásával mert bezzeg azok 40 évig is kitartottak ma meg tönkre megy a TV 8-10 év alatt...
"Ja és egyébként azt is hallottam, hogy ezek a metrótüzek mint kamuk voltak,"
Jaja. Kamu volt, a videón kamu metró kamu tűzoltókkal :D
Amúgy kevesen tudják, de a 80-as években is kiégett egy kocsi az alagútban...
Nem az orosz technikával van a baj. Az 1200-es Lada is jó volt a maga idejében de mára a 90% rohad és lepusztult. ugyanúgy mint a metro.
Amúgy nekem egyáltalán nem nőttek a szívemhez. A ember tengeribeteg lesz rajta úgy imbolyog jobbra, balra. Olyan hangos hogy a saját szavadat nem érted, és egy merő rozsda volt.
Az nem igaz hogy nem kellett karbantartani és az sem normális hogy 40 évet fut egy metrókocsi.
Szerintem jó hogy végre nem más országok által leselejtezett millió kilométert futott járműveket vesznek.
Én úgy gondolom hogy a metró az közlekedésre és nem nosztalgiázásra való.
Szerintem egyáltalán nem jellegtelen, ha többnyire ezek fognak majd járni, akkor illeni fognak Budapesthez mint ezek az orosz kocsik. Ráadásul azok egyébként kevés kivétellel az összes szocialista metróhálózatban megtalálhatóak, ilyen Alstom pedig egyedül Isztambulban van csak. Nekem egyedül a színe nem tetszik, maradhatott volna a jól bevált kék.
Az hogy egy vasúti jármű 40 évet fut, nem nagy kuriózum, egyszerűen 30+ évre tervezik eleve. A londoni metróban idén még futottak 50 éves szerelvények is, az Alstom is ki fog bírni 40 évet ha kell. De úgy önmagában ez egyébként sem hiszem, hogy az elsődleges erény lenne egy metrónál. Az orosz járművek már gyártáskor is elavultak voltak, gyakorlatilag a 30-as évek technikai szintjén állnak, nem hinném hogy 2012-ben is erőltetni kéne őket.
Nekem utasként az a lényeg, hogy kényelmes, csendes, klimatizált szerelvénnyel tudjak utazni. A probléma sem a járművekkel volt, hanem a gyártó cég hozzáállásán, ezek a mai csúcstechnológiát képviselik ebben biztos lehetsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!