Miért nem újítják fel a régi szovjet metrószerelvényeket?
Szerintem sokkal jobb megoldás lenne, mint újakat beszerezni. Hiszen ezek a tipikus szovjet szerelvények szerintem nagyon Budapesthez illenek, és sok ember megszerette őket.
Milánóban is közlekednek több, mint 100 éves villamosok, akkor itt miért ne mehetne 40-50 éves (felújított) metró. Sokkal inkább egyediek ezek a régi szovjet szerelvények, mint az új Alstom kocsik.
Azok fiatalabbak.
Nem értek hozzá, de talán a százéves milánói villamosok talán jobban meg voltak építve eredetileg, mint az orosz metrók. És alighanem a karbantartás nem volt annyira elhanyagolva, mint nálunk, főleg az utóbbi időben.
El tudom képzelni, hogy drágább lenne felújítani, mint a teljes csere.
De ezek csak az én hozzá nem értő elképzelésem, s nem válasz a kérdésre.
Amit nem értek: Az Alstrom szerelvények miért nem hasonlítanak azokra a látványtervekre, amiket mutogattak?
Miért nem kötik végre össze a gödöllői hévet a metróval? Technikai akadálya nincs.
"Miért nem kötik végre össze a gödöllői hévet a metróval? Technikai akadálya nincs."
Én meg azt nem értem, hogy miért fáj mindenkinek azon az egy aluljárón átmenni az Örs vezér terénél?
Mert teljesen értelmetlen.
Azt tudod, hogy a Népstadion megállóban miért van négy vágány? Azért, mert eredetileg addig járt volna a hév, s átszállni csak egy peron használatával kellett volna.
A metrót deltavágányon fordították volna. Ez a váltó meg is található az alagútban. A hév a külső vágányra érkezett volna a tervek szerint, s hurokfordítóval tért volna vissza az állomásba.
Akkor az oroszoknak még nem volt kettős táplálású rendszerük. Most van ilyen, s megoldható.
Van technikai akadálya az összekötésnek, legalábbis a jelenlegi állapotokat figyelembe véve:
HÉV:
- 1000 V egyenáram, felsővezetékről
- "balra tarts" (ez csak a gödöllői vonalra igaz)
- nincs magasperon, a járművek nem is alkalmasak hozzá
Metró:
- 825 V egyenáram, harmadik sínről
- jobbra tarts (ez általános)
- magasperon
Ezen felül nem tudom elképzelni, hogyan lehetne megoldani az összekötést mondjuk a felszínen (felszín alatt sokkal inkább, de ahhoz meg rengeteg földmunka kellene).
Mert egy felújítással csak töredék pénzt lehet ellopni.
Így viszont vissza oszt az Alstrom. Mit gondolsz a Combino villamosokon mi került egy milliárdba darabján.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!